ورود 2000 نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه شهید رجایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

پیش‌نویس خودکار

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: پس از پایان مهارت آموزی دوره چهار ساله، ۲ هزار نیرو به آموزش و پرورش وارد می‌شوند.

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پذیرش این دانشگاه در حوزه تربیت معلم عنوان کرد: دانشگاه شهید رجایی به عنوان یکی از دانشگاه‌های ماموریت‌گرا در حوزه تربیت معلم محسوب شده و تفاوت آن با دانشگاه فرهنگیان در نوع تربیت معلم است چرا که این دانشگاه صرفا به تربیت دبیر می‌پردازد.

وی افزود: با توجه به ماموریت دانشگاه، امسال نزدیک به 700 نفر از بهمن ماه وارد کلاس‌های درس شده و دوره کارشناسی را آغاز می‌کنند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تصریح کرد: علاوه بر این دوره چهار ساله دوره پودمانی برای مهارت‌آموزان در نظر گرفته شده است تا پس از قبولی در آزمون استخدامی مهارت‌های لازم برای حرفه معلمی را کسب کنند؛ در واقع این روش کمکی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.
ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه شهید رجایی

عظمتی بیان کرد: ظرفیت پذیرش در دانشگاه شهید رجایی متناسب با ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس امسال پذیرش 700 نفری را در این دانشگاه داشتیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: علاوه بر پذیرش دانشجویان طی دوره چهار ساله یک هزار و 200 نفر از طریق دوره یک ساله مهارت‌آموزی وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

عظمتی یادآور شد: دانشگاه شهید رجایی پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان، تکمیل ظرفیت ندارد و گزینش افراد از طریق آزمون سراسری انجام می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار