وزارت جهاد کشاورزی مجوز استخدام ‌یک هزار نفر را در استان‌ها صادر کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت جهاد کشاورزی مجوز استخدام ‌یک هزار نفر را در استان‌ها صادر کرد

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مجوز استخدام ‌یک هزار نفر را در استان‌ها صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی مراد اکبری صبح امروز در چهاردهمین همایش سالانه علوم خاک ایران که در سالن همایش علوم خاک برگزار شد، اظهار داشت: ما باید خاک را در کشور ارتقا دهیم و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای آب بدون خاک درست نیست و بی‌راهه می‌رود.
وی با اشاره به اینکه منزلت خاک باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ‌رکن اساسی تولید و توسعه, خاک است و هیچ توسعه‌ای در دنیا بدون توجه به خاک و آب اهمیت ندارد به همین جهت دفتر خاک را راه‌اندازی کرده‌ایم.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما باید چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی تعامل قوی در حوزه دانشگاه و علوم خاک داشته باشیم، عنوان کرد: در بحث خاک باید ظرفیت‌سازی شود که ما در سال جاری اعتباراتی را برای این امر داشته‌ایم.
اکبری با بیان اینکه باید سالانه 500 هزار هکتار حاصلخیزی خاک را انجام دهیم، عنوان کرد: باید ارتباط خود را با مجامع بین‌المللی و دنیا زیاد کنیم و در اداره خاک باید از متخصصینی که خاک شناس هستند استفاده شود و اولین ابلاغ ما به مشاورین طراح پروژه‌های آب و خاک است که همانطور که آب را مهم می‌شمارند خاک را نیز دارای اهمیت بدانند.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اخیرا وزارتخانه به استانها مجوز استخدام هزار نفر را داده است که حتما باید مصاحبه این افراد در معاونت آب و خاک انجام شود، افزود: در برخی از استانها یکسری خرده فرمایشات وجود دارد که نباید به این خرده فرمایشات در استخدام افراد توجه شود.
وی با بیان اینکه سیستم خاک ضعیف است و سیستم آب قوی‌تر است و یکی از شاخص‌های انتخاب کشاورز نمونه از این به بعد باید مسئله خاک باشد، بیان کرد: در برخی استانهای کشور درگیر سیل بودیم که باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا مشخص شود چقدر به خاک صدمه وارد شده و از این پس برای حفاظت آن در چنین مشکلاتی چه باید کرد.
اکبری ادامه داد: در بازدید از استانهای سیل خیز جانمایی برخی پروژه های آب و خاک مشکل دارد و در کیفیت اجرایی سازه‌های سنگ و ملات آسیبهای جدی وجود داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار