وزارت علوم کیفیت تحصیلات را افزایش دهد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت علوم کیفیت تحصیلات را افزایش دهد

فتح‌الله مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و معاون وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: موضوع اشتغال و تولید علم در نرخ تولید ناخالص داخلی و بحث سایر رقابت‌های منطقی که اکنون حاکم است پیش از بیش نشان می‌دهد که باید به فناوری بیشتر پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه به موضوع کیفیت در دانشگاه‌ها باید در ابعاد مختلف به آن پرداخته شود، ادامه داد: بدون رشد صنعت و تکنولوژی و بودجه که از این راه به دانشگاه‌ها کمک می‌شود متاسفانه جایش در ایران خالی است.

مضطرزاده تصریح کرد: در کشورهای دیگر بخش مهم بودجه دانشگاه‌ها از صنعت و جامعه پدید می‌آید، بنابراین یکی از چالش‌های آینده‌ ما این است که ارتباط صحیح دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: اکنون این ارتباط ضعیف است و در واقع صنعت رشد نکرده که بتواند به دانشجویان کمک کند که این دو مورد لازم و ملزوم یکدیگر می‌باشند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف مسئول اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، افزود: اگر کیفیت آموزش افزایش پیدا کند خود دانشجو‌ها می‌توانند ایجاد شغل کنند و ابتدا باید سیاست‌گذاری‌ها و فناوری‌های داخلی را تدوین کنیم.

وی یادآور شد: سهم وزارت علوم در اشتغال فارغ التحصیلان این است که به سهم خود کیفیت تحصیلات دانشگاهی را افزایش دهد و بهتر است در این زمینه پژوهش را کاربردی‌تر کند که به تنهایی کار ساز نیست و سایر دستگاه‌های دولتی هم باید در این زمینه فعال شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار