وزارت کار برنامه اشتغال فراگیر را تبیین کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت کار برنامه اشتغال فراگیر را تبیین کرد

معاون توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی گفت: امسال باید ٩٧٠ هزار شغل در کشور ایجاد شود که ظرفیت ما بین ٤٥٠ تا ٥٠٠ هزار شغل است اما با مداخله درست از طریق اشتغال فراگیر این مهم قابل حصول است.
به گزارش ایلنا، «عیسی منصوری» در نهمین اجلاسیه دور ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران که در محل هتل فردوسی تهران و با حضور وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی، نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق اصناف ایران و اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران و… برگزار شد، گفت: وزارت کار در دولت یازدهم اشتغال فراگیر را تبیین کرده است که برنامه جامعی برای توسعه اشتغال در کشور است.
وی افزود: اشتغال با طرح‌هایی نظیر کاج (کارانه اشتغال جوانان)، کارورزی و مشوق بیمه کارفرمایی توسعه می‌یابد.
وی توضیح داد: در طرح کاج اشتغال در محیط واقعی انجام می‌شود و با اجرای طرح کارورزی ١۵٠ هزار نفر سالانه با یک سوم حقوق که از سوی دولت پرداخت می‌شود و بیمه مسئولیت می‌توان نیروی کار را آماده برای ورود به بازار کار کرد.
وی در خصوص مشوق بیمه کارفرمایی گفت: هر فردی که توسط کارگاهی جذب شود سهم بیمه او از سوی دولت به شکل نقدی پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: واحدهای صنفی می‌توانند به کاهش هزینه تولید کمک کنند تا بتوانیم به اشتغال مطلوب برسیم.
در این مراسم تفاهمنامه‌ای میان می‌ان وزارت کار و اتاق اصناف از سوی «عیسی منصوری» معاون توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت کار و «جلال الدین محمد شکریه» نایب رییس اتاق اصناف ایران امضا شد.
این تفاهمنامه در راستای اجرای طرح کاج در چارچوب دستورالعمل طرح مشوق بیمه کارفرمایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و نیز برنامه اشتغال فراگیر مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار