وزیر علوم برای جایابی بورسیه ها در دانشگاهها اقدام کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر علوم برای جایابی بورسیه ها در دانشگاهها اقدام کرد

وزیر علوم از رایزنی با برخی دانشگاه ها برای جایابی بورسیه ها خبر داد و گفت:باید روند جایابی تکرار شود تا این پروسه مراحل خود را طی کند.

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت جایابی بورسیه‌ها گفت: برخی از دانشگاه ها ممکن است به دلیل کاهش داوطلب گروه های آموزشی و یا به علت اینکه در گذشته افراد مورد نیازشان را به تعداد کافی جذب کرده و پست های آنها اشغال شده و یا به هر دلیلی، نتوانسته اند بورسیه ها را جذب کنند.

وی ادامه داد: به همین منظور، وزارت علوم بورسیه ها را به دانشگاه های مختلف معرفی می کند تا این افراد در دانشگاه ها جذب شوند.

وزیر علوم در پاسخ به این سئوال که دانشگاه ها با وجود معرفی وزارت علوم از جذب برخی افراد خودداری می کنند، گفت: باید روند جایابی تکرار شود تا این پروسه مراحل خود را طی کند. ما که نمی توانیم برای این افراد دانشگاه بسازیم. پس بنابراین باید این پروسه تکرار شود.

غلامی با بیان اینکه سعی وزارت علوم این است تا بورسیه ها جایابی شوند افزود: مواردی است که با دانشگاه های مختلف صحبت کرده ایم، باید بخش اجرایی آن محقق شود تا اعلام کنیم. البته تا جایی که ممکن باشد، سعی می کنیم جذب این افراد محقق شود.

به گزارش مهر، پیش از این هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفت با هماهنگی وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد بحث بورسیه ها شود.

فراخوانی در این زمینه ارائه شد و ۳۲۴ نفر در این فراخوان شرکت کردند. از این تعداد، ۱۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان مورد تایید هیات مرکزی جذب و شورای بورس قرار گرفتند.

در حال حاضر تعدادی از ۱۳۲ نفر بورسیه واجد شرایط جایابی شده و تعدادی هم درحال جایابی هستند تا مشکلاتشان حل شود.

عمده مشکل بورسیه هایی که جایابی نشده و مورد تایید وزارت علوم و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند این است که دانشگاه ها با وجود معرفی وزارت علوم و هیات عالی جذب شورا، آنها را پذیرش نمی کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار