وزیر علوم: فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی مهارت کافی برای به دست گرفتن مشاغل جامعه را ندارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر علوم: فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی مهارت کافی برای به دست گرفتن مشاغل جامعه را ندارند

وزیر علوم و تحقیقات گفت: وضع موجود در دانشگاه‌های کشور باعث شده تا مجموعه‌ای که از دانشگاه دانش فرا می‌گیرند ظرفیت و مهارت‌ کافی برای ورود به مشاغل مختلف در جامعه را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، منصور غلامی شامگاه گذشته در دیدار با آیت الله سید‌محمد‌علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن اشاره به حمایت وزارت علوم از مراکز عالی آموزشی در خوزستان اظهار داشت: از جمله اقدامات ساماندهی دانشگاه‌ها توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی با هدف بالابردن انگیزه دانشجویان است.

وی با بیان اینکه این امر در دستور کار قرار دارد، افزود:‌ وضع موجود در دانشگاه‌های کشور باعث شده تا مجموعه‌ای که از دانشگاه دانش فرا می‌گیرند ظرفیت و مهارت‌ کافی برای ورود به مشاغل مختلف در جامعه را نداشته باشند.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری با تاکید بر رفع این نقطه ضعف از برنامه‌های جدی وزارت است، بیان کرد: تعداد واحدهای کوچک زیاد است و ضعف آن‌ها باعث شده دانشجویان این واحدها نتوانند تحصیلات خود را به شکل مطلوب و با کیفیت لازم بگذرانند.

وی ضمن اشاره به سابقه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خوزستان از ابتدا مرکز علم، دانش و توجه به دانشمندان بود و امروزه نیز به درجه‌ای از رشد علمی رسیده که در کنار تمام ظرفیت‌های خود، در این زمینه نیز سخنی برای گفتن در سطح جهانی دارد.

غلامی تصریح کرد: اکنون مراکز آموزش عالی خوبی در خوزستان وجود دارد که بیشتر از پیش به حمایت و تقویت نیز نیاز دارند. اگرچه محدودیت مالی تا قسمتی دست ما را بسته اما در تلاشیم موارد لازم و ضروری را حمایت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار