وضعیت اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال از طریق بخش صنعت و معدن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وضعیت اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال از طریق بخش صنعت و معدن

جعفرزاده ایمن آبادی سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال وضعیت اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال از طریق بخش صنعت و معدن را تشریح کرد.
صنعت
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد وضعیت اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال از طریق بخش صنعت و معدن، گفت: در این رابطه پیش‌بینی شده که حدود 270 هزار فرصت شغلی ایجاد شود و این بخش دارای 4 برنامه یعنی؛ تسهیلات برنامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی، تامین سرمایه گردش واحدها و توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی است.

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغال130 هزار نفر از طریق طرح های نیمه تمام، حدود 51 هزار و 700 نفر از طریق تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی، 87 هزار و 500 نفر از طریق تامین سرمایه در گردش واحدها و همچنین 1000 نفر از طریق توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی تامین می شود و در مجموع اشتغال 270 هزار نفر از طریق این برنامه ها تحقق می یابد.

وی افزود: مقرر شده از محل منابع بانکی تسهیلات 10 هزار میلیارد تومان و تسهیلات ریالی از محل صندوق توسعه ملی 10 هزار میلیارد تومان تخصیص یابد به عبارتی صندوق این پول را در اختیار بانک ها می گذارد و بانک ها معادل آن را تسهیلات می دهند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این رابطه مجموع کل تسهیلات 20 هزار میلیارد تومان، یارانه سود تسهیلات 1000 میلیارد تومان و کمک های فنی و اعتباری حدود 50 میلیارد تومان است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: 4 برنامه تولید و اشتغال از طریق بخش صنعت و معدن در یک صد روز ابتدای سال 3 هزار و 600 متقاضی داشته و 42 هزار میلیارد تومان مبلغ تقاضا می کرد که تنها 15 مورد بررسی و تصویب شد و دولت در این رابطه عقب است البته با تمامی این اوصاف دولت مدعی است که 4 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت کرده که حدود 50 میلیارد تومان مربوط به تکمیل طرح های نیمه تمام است.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، ادامه داد: بانک هایی مانند آینده، پست بانک، صنعت و معدن، توسعه و تعاون، ملی، تجارت و سپه برای تحقق اشتغالزایی از طریق بخش صنعت و معدن همکاری می کنند؛ منابع تامین شده از محل صندوق 900 میلیارد تومان و بانک ها نیز 900 میلیارد تومان و منابع به گونه ای تلفیقی است.

جعفرزاده ادامه داد: یارانه مورد نیاز 130 میلیارد تومان، یارانه واریز شده 86 میلیارد تومان و مجموع منابع و کارمزد قابل واریز 300 میلیارد تومان است.

خرید تضمینی گندم در اشتغالزایی موثر است

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسهیلات پرداختی بانک توسعه و تعاون در سال جاری 3 هزار و 100 میلیارد تومان، اشتغال روستایی 1500 میلیارد تومان و این بانک در سال 97 نیز 9 هزار میلیارد تومان و همچنین از بابت خرید تضمینی گندم نیز 500 میلیارد تومان پرداخت کرده که مسئولان صمت بر این باورند که خرید تضمینی در اشتغالزایی موثر است./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار