وضعیت اشتغال دانش آموختگان فنی و حرفه ای رصد می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وضعیت اشتغال دانش آموختگان فنی و حرفه ای رصد می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از رصد وضعیت اشتغال دانش آموختگان فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: در بسیاری از رشته‌ها ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران درباره وضعیت اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای پس از فارغ‌التحصیلی گفت: انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای تاسیس شده و در حال رصد این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی این آمار را اعلام کرد. در وزارت علوم و در دانشگاه حرکت‌هایی صورت گرفته تا بتوان میزان و نوع اشتغال فارغ‌التحصیلان را رصد کرد، اما آماری که ما از دانشکده‌ها و آموزشکده‌های مختلف کشور می‌گیریم، آمار قابل توجهی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: در بسیاری از رشته‌ها ۷۰ تا ۱۰۰ درصد فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند. روح دانشگاه فنی و حرفه‌ای به این صورت هست که دانشجو را برای حضور در بخش‌های دولتی آماده نمی‌کند. به طور مثال رشته طراحی مد و لباس که اغلب دختران در آن تحصیل می‌کنند، طبیعی است که بسیاری از آن‌ها خودشان بنگاه‌های کوچک اقتصادی دایر می‌کنند، زیرا این روش‌ها خوداشتغالی و کارآفرینی را در جامعه ترویج می‌دهد.

وی درباره جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتخاب اعضای هیئت علمی بر اساس شایستگی است و در هیچ جا «رابطه» وجود ندارد، زیرا فراخوان به صورت عمومی و در سایت جذب صورت می‌گیرد. وی افزود: سالانه ۳۰ تا ۴۰ نفر به این دانشگاه به عنوان اعضای هیئت علمی جذب می‌شوند. از طرفی کمیته‌ای برای بررسی صلاحیت‌ها تعیین شده و غربالگری از افراد صورت می‌گیرد تا فردی که تجربه عملی مناسب‌تری دارد، جذب شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: باید مستندات مطمئنی در خصوص شخصی که جذب می‌شود وجود داشته باشد، همچنین آزمون مهندسی از تک تک افراد گرفته می‌شود. ما حتی می‌توانیم به طور شفاف توضیح دهیم که چه کسانی را با چه ویژگی‌هایی و از کجا برای اعضای هیئت علمی جذب کرده‌ایم. همچنین تاکنون هیچکدام از مسئولان برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اقدام نکرده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار