وکیل معاضدتی و آشنایی با برخی دعاوی حقوقی

دسته ها: سایر

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

وکیل معاضدتی و آشنایی با برخی دعاوی حقوقی

هنگامی که افراد با مسائل حقوقی دست و پنجه نرم می کنند، نیاز دارند که از وکلای کاردان و حقوقدانان آگاه کمک بگیرند. اما هزینه های زیادی که در مسیر دادرسی وجود دارد آنها را از رجوع به وکیل محروم می کند. وکیل معاضدتی ساختاری است که قانونگذار برای برطرف کردن چنین موانعی در نظر گرفته شده است.

در دعاوی مختلف حقوقی مانند عقد مزارعه و فروش مال غیر می توان از وکیل معاضدتی کمک خواست و روند رسیدگی قضایی را به عدالت نزدیک کرد.

وکیل معاضدتی کیست؟

اصل 35 قانون اساسی برای برقراری دفاع عادلانه دستگاه قضایی را ملزم دانسته که امکان دسترسی تمام افراد به وکیل را فراهم آورد. بنابراین ماده 24 قانون وکالت اشاره دارد که اشخاص با داشتن شرایطی می توانند از وکلای معاضدتی استفاده نمایند. اولین شرط داشتن وکیل معاضدتی آن است که متقاضی وکیل توانایی مالی پرداخت حق الوکاله را نداشته باشد. با ارائه مدارکی برای دادگاه این امر ر ثابت کند،  با درخواست وی موافقت می شود. مورد دیگر آن است که شخص در دعوا ذی نفع باشد و به عبارتی یک طرف دعوا محسوب شود.

شرط دیگری که وجود دارد درباره خواهان است و برای خواند مصداق نخواهد داشت و آن این است که دعوا واهی نباشد و دلیل کافی برای طرح آن وجود داشته باشد.

با جمع این شرایط وکیل معاضدتی می تواند کمک شایانی در احقاق حقوق افراد کرده و عدالت قضایی در زمینه دادرسی برقرار شود.

دعاوی حقوقی و عقد مزارعه

ماده 818 قانون مدنی بیان می دارد که مزارعه عقدی است که به موجب آن احد طرفین زمینی را برای مدت معینی به طرف دیگر می دهد که آن را زراعت کرده و حاصل را تقسیم کنند»

در عقد مزارعه شخص زمینی را برای مدت مشخص به طرف دیگری می سپارد تا در آن زراعت کند، و حاصل را میان خود تقسیم کنند. طرفین این عقد، مالک زمین مزارع خوانده می شود و به شخصی که زراعت را انجام می دهد عامل گویند. در عقد مزارعه زمان عقد باید مشخص باشد وگرنه عقد باطل است. همچنین سایر مسائل مربوط به عقد مزارعه مانند شرایط زمین، سهم هریک از طرفین، نوع زراعت و باید بر اساس قانون به توافق دو طرف برسد، در این باره رجوع به وکیل مجرب می تواند از هرگونه اختلاف در آینده جلوگیری کند.

فروش مال غیر

یکی از مسائل حقوقی که قانونگذار با نگاهی حمایتگر به آن پرداخته فروش مال غیر است. با توجه به اینکه مالکیت امری انحصاری است، و قانون این حق را فقط برای مالک در نظر گرفته، فروش اموال توسط هر کسی غیر از مالک جرم شناخته می شود.

افرادی که در این مورد باعث تسهیل فروش مال غیر می شوند مانند دلال و سایر افراد سود جو بر اساس قانون شریک جرم محسوب خواهند شد، و افراد با راهنمایی وکیل امور فروش مال غیر می توانند شکایت خود را به دادسرا عمومی ارائه دهند.

درباره اموال مشاع افراد اجازه دارند سهم خود را به فروش برسانند، و باید توجه داشت که خارج از حدود مالکیت، فروش مال غیر خواهد بود، و مجازات کیفری در پی دارد. مجازاتی که برای جرم فروش مال غیر در نظر گرفته شده، شامل حبس و جزای نقدی می باشد.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
سایر

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.