ویندوز ۷ محبوب‌ترین سیستم عامل از نظر دولت آمریکا

دسته ها: اخبار

موسسه (DAP) که وابسته به دولت فدرال آمریکا است  در یک مطالعه جدید دریافت که ویندوز همچنان محسوب‌ترین سیستم عامل برای کاربران خانگی محسوب می‌شود و 58.4 درصد از بازدیدکنندگانی که به سایت اینترنتی دولت آمریکا سر می‌زنند، روی رایانه شخصی خود یک نسخه از سیستم عامل ویندوز را در اختیار دارند.

 

ین مرکز در مطالعه جدید خود محبوب‌ترین نسخه از سیستم‌های عامل مردمی را نیز مشخص کرد.

در گزارش مرکز DAP گفته شد طی دوره زمانی 90 روزه بیش از 1.39 میلیون کاربر به سایت‌های اینترنتی بیش از 37 آژانس دولتی آمریکا سر زدند و در پایان مشخص شد دومین سیستم عامل محبوب که با آن از سایت‌های دولتی آمریکا دیدن شده، iOS بوده است.

بررسی جدید نشان داد iOS با 16.4 درصد دومین سیستم عامل محبوب بوده است و پس از آن اندروید با 13.9 درصد در رتبه سوم قرار دارد.
 

بررسی‌ها نشان داده است که در مجموع 67.6 درصد کاربران از طریق رایانه‌های رومیزی سراغ سایت‌های اینترنتی وابسته به دولت فدرال می‌روند، 24.8 درصد از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و تنها 7.6 درصد کاربران برای سر زدن به این سایت‌ها رایانه لوحی را به کار می‌گیرند.

این بررسی نشان داد ویندوز با 58.4 درصد محبوب‌ترین سیستم عامل محسوب می‌شود که در این زمینه سیستم‌عامل ویندوز 7 با 41.5 درصد بیشترین محبوبیت را داشته است و پس از آن ویندوز 8.1 با 9.8 درصد، XP با 3.4 درصد، ویستا با 2.3 درصد و ویندوز 8 با 1.3 درصد قرار دارند.
 

منبع: ZDNET Via itna

اخبار