پارسال پنج هزار شغل خانگی در خوزستان ایجاد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پارسال پنج هزار شغل خانگی در خوزستان ایجاد شد

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به اهتمام دولت در ایجاد اشتغال در جامعه به ویژه در حوزه مشاغل الکترونیک گفت: پارسال پنج هزار شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی در خوزستان ایجاد شد.
به گزارش ایرنا سعید رضوانی روز شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال و دومین نمایشگاه آموزش صنایع وابسته در اهواز افزود: همچنین پارسال بیش از 54هزار بیمه شده جدید در سامانه تامین اجتماعی خوزستان ثبت شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 70 غرفه برای نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان درنظر گرفته شده اظهارکرد: یکهزار و 400 متر فضا برای برپایی این نمایشگاه آماده سازی شده که 700 متر آن در اختیار فرمانداری ها و 700 متر دیگر در اختیار دستگاه های اجرایی خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف برپایی نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال، فرهنگ سازی در این زمینه و اعتماد سازی به توان بخش خصوصی در ایجاد اشتغال است.
رضوانی با بیان اینکه 27 فرمانداری خوزستان در قالب شورای اشتغال شهرستان ها در نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال حضور دارند، افزود: در این نمایشگاه از کارآفرینان برتر استان برای آموزش روش های نوین کسب و کار الکترونیک دعوت شده است.
وی گفت: پارک علم و فناوری خوزستان، استارت تاپ ها، سازمان منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد ویژه، شرکت توسعه نیشکر، اداره کل فنی و حرفه ای، مرکز رشد وابسته به دانشگاه شهید چمران، سازمان جهادکشاورزی و ادارات وابسته به آن، سازمان صنعت معدن تجارت، اداره کل تعاون روستایی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و کانون کارآفرینان خوزستان در این نمایشگاه حضور دارند.
رییس روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست وجود یک میلیون دانش آموز در این استان را یک ظرفیت بی نظیر دانست و گفت: از این فرصت می توان برای تقویت صنایع مرتبط به آموزش و پرورش استفاده کرد.
بابک نوری زاده افزود: در دومین نمایشگاه آموزش صنایع وابسته خوزستان در اهواز، آخرین فناوری های هوشمندسازی و آموزش های الکترونیک در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی توضیح داد: شرایط آب و هوایی گرم و مشکلات زیست محیطی سبب شده تا در هر سال تحصیلی دانش آموزان خوزستانی به جای 9 ماه، حدود 6 ماه به مدرسه بروند که این امر باعث بروز مشکلات آموزشی برای آنها می شود از این رو باید با روش های نوین آموزش و پرورش این نقیصه را جبران کرد.
گفتنی است نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان از سوم تا ششم اردیبهشت جاری در ساعات 19 تا 23 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی در اهواز آماده میزبانی از علاقه مندان است. همچنین نمایشگاه آموزش صنایع وابسته خوزستان نیز در همین تاریخ برپا و صبح ها از ساعت هشت تا 11 نیز برای علاقه مندان به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان برپا است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار