پاسخ به اعتراض معلمان درباره کم واریز شدن حق‌التدریس‌ها/ حقوق معلمان خرید خدمات ۲.۳ میلیون می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حقوق معلمان خرید خدمات به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد، به اعتراض معلمان درباره کم واریز شدن حق‌التدریس‌ها توضیح داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با بخش خبری صدا و سیما درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار کرد: بر اساس قرارداد جدید از ابتدای سال تحصیلی جاری معلمان خرید خدمات حداقل حقوق قانون کار را دریافت خواهند کرد، مدیر مدرسه از طرف آموزش و پرورش تعیین می‌شود و موسس باید توانایی مالی کافی داشته باشد تا بتواند حقوق معلمان را مدیریت کند یعنی اینگونه نباشد که نتواند حقوق آنها را پرداخت کند.

وی افزود: بسیاری از مسائلی که تا سال‌های گذشته وجود داشت در سال جاری وجود نخواهد داشت و حقوق معلمان خرید خدمات به 2 میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد البته دریافتی آنها پس از کسورات قانونی خواهد بود در گذشته حقوق معلمان خرید خدمات 700 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومان بود.

پیگیری پرداخت مطالبات معلمان در حال انجام است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات معلمان متذکر شد: مطالبات معلمان در دستور کار است و محاسبات کامل انجام شده و پیگیری‌ها برای دریافت تخصیص را دنبال می‌کنیم عمده‌ترین پرداختی‌ها پس از حقوق و مزایا بحث حق التدریس، خرید خدمات و برون‌سپاری کاردانش است.

حق‌التدریس‌ها کم واریز شده است؟

الهیار ترکمن درباره اعتراض معلمان به کم بودن رقم واریزی حق‌التدریس‌ها اظهار کرد: ما موظفیم براساس میزان کارکرد حق التدریس‌ها را بدهیم، حق التدریس بر خلاف حقوق است که یک عدد مشخص و ثابت بوده و به صورت کامل پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای باقیمانده سال تحصیلی گذشته مبالغی را بابت حق التدریس به نیروهای شاغل و بازنشسته بدهکار بودیم،  اطلاعات را از استان‌ها جمع‌آوری کردیم، استان‌ها اسامی و میزان کارکرد افراد را دارند که آنها را جمع‌آوری و به ما اعلام کردند و ما نیز بر اساس رقم‌های اعلامی از استان‌ها این موارد را جمع‌آوری کردیم و یک مرحله واریزی داشتیم.

الهیار ترکمن ادامه دا : برخی همکاران به میزان پرداختی حق‌‌التدریس‌ها اعتراض دارند ضمن تاکید بر اینکه بر اساس کارکرد افراد مبلغ حق التدریس پرداخت می‌شود اما باز هم مکاتبه‌ای با استان‌ها داشتیم تا یک بار دیگر موارد را بررسی و پیگیری کنند تا اگر محاسبات کارکرد ماهانه فردی دچار مشکل بود به ما اعلام کنند و مابقی را حتماً پرداخت می‌کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار