پاپوش هکر ها برای گرفتار کردن شرکت تسلا

دسته ها: اخبار

اکانت توییتر متعلق به مشهور ترین شرکت تولیدی اتومبیل سازی جهان یعنی تسلا موتورز اخیرا و در روز شنبه گذشته توسط گروهی از هکر ها هک شد و مشکلات عمده ای را برای دو روز برای این شرکت ایجاد نمود. جزییات بیشتر پیرامون این اقدام را در این مطلب بخوانید.

اکانت متعلق به تسلا موتورز در روز شنبه در ساعت ۴:۳۰ دقیقه عصر به وقت نیویورک هک شده اعلام گردید. البته به نظر میرسد هکر ها فقط خود را در ساعت مذکور نشان دادند، زیرا مدتها پیش از آن مدیریت اکانت را به دست گرفته بودند. آنها در صبح آن روز بر روی اکانت توییتر تسلا بدون مجوز پیام زیر را ارسال کردند که البته کسی هم متوجه وجود آن نشد تا اینکه چند دقیقه بعد این پیام تماس های زیادی را برای دریافت جزییات روانه شرکت تسلا کرد.

در این پیام هکر شماره تماس شرکت را درج کرده و اعلام کردند که اتومبیل رایگان از تسلا پخش میکنند! پس از اینکه شرکت تسلا تماس های زیادی را از مردم دریافت کردند، با حذف پیام قبلی و بیان اینکه آن پیام جعلی بوده نهایتا در ساعت ۴:۳۰ اذعان داشتند که اکانتشان هک شده و پیام هکر ها کاملا جعلی بوده است. 

“در حال حاضر در شرکت در هر دقیقه حدود ۵ تلفن دریافت میکنیم که مردم مایلند در باره پیشنهاد اتومبیل رایگان بدانند! هیچ اتومبیل رایگانی ارائه نمیشود. لطفا تماس نگیرید.”

شایان ذکر است ساختار توییتر که از php و xml خالص ساخته شده همواره بخاطر امنیت پایین اطلاعاتش مورد انتقاد قرار گرفته و علاوه بر این بصورت روزانه اکانت های بسیاری از کاربران عادی بوسیله روبات ها هک شده و از طرف آنان پیام های تبلیغاتی ارسال میشود. این نا امنی تا حدی است که یک پسورد امن از نظر توییتر دارای حد اقل ۳۲ حرف میباشد و در غیر این صورت امکان هک شدن آن بسیار  زیاد و امری عادی محسوب میشود.

اخبار