پایان فعالیت 30 مرکز جامع علمی کاربردی در آینده نزدیک

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پایان فعالیت 30 مرکز جامع علمی کاربردی در آینده نزدیک

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی از پایان فعالیت 30 واحد دانشگاهی علمی کاربردی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فعالیت تعداد 172 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در اردیبهشت‌ماه امسال متوقف شد.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد حاتمی در نشست خبری که در ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد،با اعلام این مطلب اظهار کرد: در اردیبهشت سال جاری 172 مرکز دانشگاه علمی کاربردی غیرفعال شدند و در آینده نزدیک نیز به همکاری با این مراکز به دلایل مختلفی از جمله عدم احراز کیفیت لازم آموزشی خاتمه همکاری داده می‌شود. با این حساب در حال حاضر 1070 مرکز فعال علمی کاربردی در کشور وجود دارد.

وی در ادامه درخصوص سطح‌بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز تصریح کرد: در مدیریت جدید دانشگاه علمی کاربردی به این منطق رسیدیم که مراکز را سطح‌بندی کنیم. مراکزی که با استانداردهای بالا هستند را سطح یک، مراکز با شاخص‌های متوسط را سطح دو و مراکزی هم که شاخص‌های سطح بالا و متوسط را نداشته باشند را در سطح سه تقسیم‌بندی کنیم و در نهایت هر مرکزی که خارج از این دسته‌بندی قرار بگیرند منطقه قرمز محسوب می‌شوند و اگر طی برنامه زمانی ارتقاء پیدا نکنند خاتمه همکاری آنها اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج سطح‌بندی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی تا اردیبهشت‌ سال آینده

دکتر حاتمی همچنین با بیان اینکه نتایج نهایی سطح‌بندی مراکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام خواهد کرد، تاکید کرد: در حال حاضر مراحل اولیه ثبت اسامی واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی به صورت پایلوت انجام شد به طوری که 621 مرکز در سطح کشور دسته‌بندی شده‌اند اما با توجه به اینکه گزارش این سطح‌بندی نیازمند بهسازی داده‌ها است بنابراین نتایج آن را فقط به صورت محرمانه به روسای استانی مراکز اعلام خواهیم کرد.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بخش دوم سطح‌بندی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی نیز که بیشتر موضوعات اداری و مالی است نیز دارای دو مقوله می‌باشد و در این زمینه تا پایان تیرماه جاری سامانه ارزیابی دسته‌بندی مراکز را نهایی خواهیم کرد و در این زمینه نرم‌افزاری طراحی می‌شود که شاخص‌های ارزیابی مراکز در سامانه گنجانده شود تا واحدهای دانشگاهی براساس این نرم‌افزار مورد ارزیابی قرار بگیرند.

اعلام گزارش نهایی ارزیابی مراکز علمی کاربردی تاهفته آینده

به گفته وی، گزارش اولیه ارزیابی 621 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی اسفندماه سال گذشته اعلام شد و گزارش نهایی آن تا هفته آینده به مراکز استان‌ها ابلاغ می‌شود.

دکتر حاتمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 750 رشته دانشگاهی در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و مسئولیت بخش‌های مختلف دانشگاه این است که رشته‌ها و مشاغل جدید را شناسایی و طراحی تمامی رشته‌های جدید با توجه به نیازهای جامعه اتفاق بیفتد.

وی همچنین با اشاره به منطقه‌بندی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی گفت: در حال حاضر واحدهای دانشگاه علمی کاربردی به 9 منطقه تقسیم‌بندی شده است. دبیرخانه مرکزی آن مناطق در دفتر امور هماهنگی استان‌ها مستقر است و این مناطق به منظور شناسایی مزیت‌های نسبی آن استان‌ها راه‌اندازی شده تا برنامه‌ریزی‌های آموزش عالی براساس این مزیت‌ها انجام بگیرد.

ابلاغ آیین‌نامه تقسیم‌بندی مناطق دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ بزودی

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: آیین‌نامه تقسیم‌بندی مناطق دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرحله نهایی تدوین است که به زودی ابلاغ می‌شود.

وی همچنین تضمین کیفیت را از مهمترین اهداف برنامه‌ریزی‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و گفت: تبدیل دفتر ارزیابی و نظارت به معاونت در این راستا صورت گرفته و دانشگاه جامع علمی کاربردی توجه به کیفیت را مهمترین اصل برنامه‌ریزی‌ها و اهداف خود قرار می‌دهد.

دکتر حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 دفتر با عنوان‌های “دفتر نظارت ارزیابی”، “دفتر صلاحیت‌های حرفه‌ای”، “دفتر آزمون‌ها” که رابط دانشگاه با سازمان سنجش است و “دفتر امور هماهنگی استان‌ها” زیرنظر معاونت نظارت و سنجش قرار دارند و این اولین بار است که دانشگاه علمی کاربردی در نظام آموزش عالی کشور مجموعه‌ای با عنوان معاونت نظارت و سنجش را راه‌اندازی کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار