پایش سلامت دانشجویان الکترونیکی شد/ معاینه رایگان جدیدالورودها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌نویس خودکار

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم از الکترونیکی شدن طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید خبر داد.

دکتر حمید یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات طرح پایش سلامت جسم و روان در سال تحصیلی جدید گفت: طرح پایش سلامت جسم و روان، بیش از یک دهه است که توسط دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم و از طریق مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: طی این یک دهه، تغییراتی در روند اجرای طرح مذکور ایجاد شده است، از جمله اینکه ابزار آن چهار بار بازنگری شده و روش اجرا تغییراتی داشته و تعداد دانشجویان تحت پوشش این طرح گسترش یافته اند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: در ابتدا دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی تحت پوشش این طرح قرار داشتند که به تدریج دانشجویان ورودی جدید کارشناسی ارشد، دکتری، و دانشجویان شبانه نیز به آن افزوده شد.

وی یادآور شد: آخرین تغییری که در روند اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان ایجاد شده مربوط به سال جاری است که براساس آن طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان جدید الورود به صورت الکترونیکی انجام می شود.

یعقوبی افزود: در این طرح دانشجو در زمان ثبت ‌نام به سامانه پایش سلامت روان وارد شده و پرسشنامه ارائه شده را تکمیل می کند، خروجی این پرسشنامه روی برگه دوقسمتی جهت پرینت آماده می‌شود و دانشجو با خروجی کارنامه سلامت روان به مرکز مشاوره دانشگاه و با خروجی کارنامه سلامت جسم به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه می کند.

وی ادامه داد: دراین مرحله در مرکز بهداشت دانشگاه، معاینات تخصصی برای دانشجویانی که نیاز به ارزیابی و معاینات بیشتری داشته باشند انجام می شود.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: این فرایند در مرحله اول الکترونیکی و در مرحله دوم حضوری است و متخصصان مرکز مشاوره و پزشکان مرکز بهداشت درمان دانشگاهها آمادگی دارند تا به تمام دانشجویانی که نیاز به معاینات و آزمایشات خاص داشته باشند به صورت رایگان خدمات ارائه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار