پذیرش بدون آزمون 48 کد رشته در دوره های کاردانی به کارشناسی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش بدون آزمون 48 کد رشته در دوره های کاردانی به کارشناسی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:گزینش دانشجو در 48 کد رشته امتحانی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت خواهد گرفت.
حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای 64 کد رشته امتحانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 گزینش صورت می گیرد، اظهار داشت: از این مجموع، 16 کدرشته امتحانی بر اساس نمره آزمون و ضوابط مربوطه خواهد بود.
وی گفت: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 جمعا تعداد 84 هزار و 489 نفر برای شرکت در 64 کد رشته امتحانی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 36 هزار و 892 نفر زن و 49 هزار و 597 نفر مرد هستند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: به عبارتی دیگر 41.30 درصد داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 زن و 58.70 درصد مرد هستند.
وی ادامه داد: همچنین از تعداد 84 هزار و 489 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 12 هزار و 115 داوطلب متقاضی یکی از 48 کد رشته امتحانی هستند که بر اساس سوابق تحصیلی گزینش می شوند.
توکلی خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد 84 هزار و 489 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 72 هزار و 38 نفر متقاضی شرکت در آزمون یکی از 16 کد رشته انتحانی که گزینش آنها بر اساس نمره آزمون صورت می گیرد؛ ثبت نام کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه از این تعداد 30 هزار و 805 نفر زن و 41 هزار و 533 نفر مرد هستند، اظهار کرد: به عبارتی دیگر 42.58 درصد ثبت نام کنندگان 16 کدرشته زن و 57.42 درصد مرد هستند.
وی گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان 16 کدرشته امتحانی از روز 9 مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و لذا تمامی داوطلبان متقاضی گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی (ازجمله معدل کل مقطع کاردانی)و کد رشته ‌محلهای انتخابی خود از تاریخ 9 تا 11 مردادماه امسال با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده اطلاعات خود اقدام کنند.
توکلی افزود: برگ راهنما برای داوطلبان تمامی رشته های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصرا برای داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون از روز سه‌شنبه 9 مردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد تا متقاضیان شرکت در آزمون بتوانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت آن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصرا به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند؛ بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است، لذا تمامی داوطلبان باید شخصا برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 برای 16 کدرشته امتحانی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است؛ در روز جمعه 12 مردادماه 97 در 67 شهرستان و 71 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
توکلی گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 در هفته آخر شهریورماه بر روی سایت سازمان سنجش آموز کشور قرار خواهد گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار