پذیرش دانشجوی دکتری ۹۶ استعداد درخشان دانشگاه حکیم سبزواری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش دانشجوی دکتری ۹۶ استعداد درخشان دانشگاه حکیم سبزواری

کلیه دانشجویان یا دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت که واجد شرایط آیین‌نامه دکتری بدون آزمون هستند، می‌توانند نسبت به درخواست پذیرش در دانشگاه حکیم سبزواری برای سال ۹۶ اقدام نمایند.

دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اجرای آیین نامه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان ابلاغ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور و آخرین اصلاحات آیین نامه مذکور، مبنی بر ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر، اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (در رشته های اعلام شده) بدون شرکت در آزمون سراسری، برای نیم سال اول سال تحصیلی۹۷-۹۶ نموده است.

الف: شرایط متقاضیان:

کلیه دانشجویان یا دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تایید وزارت، در صورتی که حائز شرایط ذیل باشند می توانند متقاضی اخذ پذیرش از این دانشگاه بوده و بدون شرکت در آزمون، ‌در رشته های اعلام شده در این دانشگاه ادامه تحصیل نمایند. متقاضیان می بایست درخواست و مدارک خود را از ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ لغایت ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری به نشانی: https://www.hsu.ac.ir/talent ثبت نمایند.
بیش از ۲ سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.
اخذ میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی
اخذ میانگین ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)
کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، مطابق جدول پیوست (کسب حداقل ۷ امتیاز از بند مربوط به مقالات علمی و پژوهشی الزامی است)

تبصره۱: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره ۲: پس از پذیرش نهایی تغییر رشته یا محل تحصیل بر اساس آیین نامه مجاز نیست.

تبصره ۳: در صورتی که دانشجو پس از شروع به تحصیل انصراف دهد برابر مقررات آموزش رایگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملزم به پرداخت هزینه می باشد.

تبصره ۴: متقاضی فقط یکبار می تواند از سهمیه استعداد درخشان برای ورود به دوره دکتری استفاده نماید.

تبصره ۵: ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می باشد.

مراحل و مدارک ثبت نام اینترنتی:
ثبت درخواست صرفا در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان به نشانی https://www.hsu.ac.ir/talent صورت می پذیرد.
اسکن مدرک کارشناسی
اسکن مدرک کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان یا اسکن ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان در حال تحصیل
اسکن صفحه اول شناسنامه

تبصره: ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می باشد.
ثبت نام اولیه رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ گونه وجهی نمی باشد و صرفا متقاضیانی که اسامی آن ها در سایت به عنوان پذیرفته شدگان اولیه استعدادهای درخشان اعلام می شود یک هفته فرصت دارند مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال را به شماره حساب ۷۸۷۴۵۱۷۵۵۴ به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه حکیم سبزواری نزد بانک تجارت (قابل واریز از تمامی شعبه ها) واریز و فیش آن را به دفتر استعداد های درخشان تحویل نمایند. عدم واریز و تحویل فیش مربوط به دفتر استعدادهای درخشان به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
پذیرفته شدگان نهایی می بایست همزمان با ثبت نام در دانشگاه حکیم سبزواری (مهر ماه) مبلغ تعیین شده توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو به منظور بررسی پرونده های صلاحیت عمومی دانشجویان واریز نمایند و به همراه مدارک اعلامی به دفتر استعدادهای درخشان تحویل نمایند.

اعلام نتایج:

پس از بررسی اولیه مدارک، کلیه متقاضیان واجد شرایط به مصاحبه دعوت خواهند شد، زمان و محل مصاحبه متعاقبا از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت مشاهده کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار