پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۶ دانشگاه گیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۶ دانشگاه گیلان

به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری سال ۹۶ می رساند دانشگاه گیلان در نظر دارد در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشجو پذیرش نماید.

داوطلبان می بایست درصورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه شماره (۱) و (۲) آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۶و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

۱-شرایط و نحوه پذیرش

الف ) شرایط عمومی:

۱- دارا بودن صلاحیت عمومی
۲- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب ) شرایط اختصاصی (احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره (۱) و (۲) آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۶ الزامی است)

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) که مورد تاًیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

تبصره (۱): دانشجویان کارشناسی ارشد فعلی دانشگاهها، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۶/۰۶/۳۱ می توانند در آزمون شرکت نمایند .

تبصره(۲): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ معاون آموزشی وزارت متبوع باشند.

۲- شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

۳- شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی

توضیح۱: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب ۵۰% نمره آزمون متمرکز و ۵۰% نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون، تایید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح۲: حدنصاب نمرات مرحله دوم به تفکیک کد رشته محل، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح۳: ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی(مرحله دوم) شامل ۲۰ امتیاز آموزشی،پژوهشی و فناوری و۳۰ امتیاز مصاحبه علمی و سنجش علمی است.
ج ) نکات مهم

۱- مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح بند ک (تذکرات و نکات مهم)دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

۲- تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.

۳- بیست و پنج درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی(در سهمیه رزمندگان حداقل ۸۰% و در سهمیه ایثارگران حداقل ۷۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هریک از مراحل آزمون) اختصاص می یابد. ارائه مدرک از مراجع ذیصلاح، مبنی بر واجد شرایط بودن استفاده از سهمیه الزامی است.

۴- ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت(حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر یک از مراحل آزمون اختصاص می یابد. ارائه اصل حکم کارگزینی برای استفاده از سهمیه الزامی است.

۵-جلسه بررسی ارزیابی آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یک بار برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.

۶- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است اصل شناسنامه و کارت ملی و تصویر تمام صفحات آنها، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۶، اصل مدارک کارشناسی(و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه را ارائه نمایند.

تبصره: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و … ضروری است.

۷-شاغلان خدمت در سازمان ها و دستگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون، می بایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل را از سازمان متبوع خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

تبصره:شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

۲- تاريخ و محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه:

۲-۱- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان طبق زمان بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش مطابق فایل پیوست می باشد.

۲-۲- محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه و نحوه توزیع کارت متعاقباً از طریق سامانه آزمون به نشانی edu.guilan.ac.ir/phd اطلاع رسانی خواهد شد.

۳- ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان بایستی از تاریخ ۹۶/۰۳/۰۳ لغایت ۹۶/۰۳/۰۸ از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی /edu.guilan.ac.ir/phd نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و دویست هزار) ریال به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز (مندرج در سامانه ثبت نام) اقدام نمایند.

 جهت مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار