پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۶ دانشگاه چمران اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

به اطلاع می رساند که با توجه به درخواست مکرر متقاضیان مهلت دریافت مدارک در فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای سال تحصیلی 97-96 تا تاریخ 96/02/31 تمدید شد.

بدیهی است این آخرین تمدید مهلت برای دریافت مدارک می باشد.

دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر دارد از میان فارغ‌التحصیلان واجد شرایط دانشگاه‌های دولتی، برای سال ۱۳۹۶ دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش نماید.

دانشگاه شهید چمران در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دروه کارشناسی ارشد (موضوع آیین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۵/۵ و متمم شماره ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۹۳/۵/۲۴ وزارت علوم تحقیقات و فناوری) طبق فراخوان زیر در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

ماده ۱: دانشگاه شهید چمران حداکثر ۱۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویا ن دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر پذیرش با آزمون و با رعایت شرط زیر اختصاص می دهد:

۱-۱: پس از ۷ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جز ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.

۲-۱: حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

۳-۱: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است.

۴-۱: پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره ۱: چنانچه ده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده در دانشگاه شهید چمران، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوطه استفاده نکردند و ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نگردد، در این صورت دانشگاه مجاز به پذیرش دانشجو از دانشجویان واجد شرایط سایر دانشگاه های کشور مطابق با موارد عنوان شده در ماده ۴ این شیوه نامه می باشد. دانشگاه شهید چمران در پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان خارج از دانشگاه شهید چمران کاملا مختار می باشد.

تبصره ۲: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلیلی خارج از اختیار خود (مانند: بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود را پس از کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل ، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

ماده ۲: دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

ماده ۳: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

ماده ۴: دانشگاه شهید چمران دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی-غیر انتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد پذیرش نمی نماید.

ماده ۵: دانشگاه شهید چمران با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه فقط یکبار تا اول شهریور ماه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام می نماید. اسامی پذیرفته شدگان جهت تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال می شود و پس از قطعی شدن ثبت نام منوط به تایید سازمان مذکور است.

مدارک مورد نیاز:

مدارک ارسالی عودت داده نخواهد شد.

۱- درخواست کتبی متقاضی

۲- تکمیل فرم اولویت بندی رشته -گرایش

۳-تکمیل فرم معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل

۴- فتوکپی از کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه

۵- اصل فیش بانکی به مبلغ ۳۰۰/۰۰۰ هزار ریال (غیر قابل استرداد) به حساب شماره ۲۱۷۷۲۷۲۲۰۴۰۰۵ بانک ملی شعبه شهر دانشگاهی بنام رابط متمرکز وجوه برگزاری دوره های خاص دانشگاه شهید چمران به شناسه واریز ۲۲۳۹۴۳۲

مراحل پذیرش:

۱- متقاضی باید مدارک خود را دوم اردیبهشت ماه ۹۶/۲/۲ لغایت بیستم اردیبهشت ماه ۹۶/۲/۲۰ به دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز به نشانی:اهواز – دانشگاه شهید چمران-ساختمان مرکزی-دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان ارسال نمایند.به تقاضا های ناقص و مخدوش ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲- پذیرش دانشجویان به ترتیب نفرات اول در لیست ۱۰ درصد دانشجویان برتر هر رشته در مقطع کارشناسی انجام خواهد شد.

۳- اولویت بندی کد رشته ها به ترتیب نفرات برتر هر رشته انجام خواهد شد.

۴- زمان تقریبی اعلام نتایج اولیه توسط دانشگاه شهید چمران اهواز سوم تیرماه ۱۳۹۶ از طریق سایت دانشگاه می باشد.

۵- دانشجویانی که اسامی آنها در نتایج اولیه اعلام می شود تا آخر هفدهم تیرماه ۱۳۹۶ فرصت دارند تا در صورت تمایل به انصراف از پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران، انصراف خود را کتبا به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام نمایند.

جهت مشاهده کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار