پذیرش ۳۰ هزار دانشجومعلم کارشناسی پیوسته و ۲۰ هزار مهارت آموز در سال آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پذیرش ۳۰ هزار دانشجومعلم کارشناسی پیوسته و ۲۰ هزار مهارت آموز در سال آینده بیان کرد: معاونت دانشجویی به عنوان خط مقدم دانشگاه نیازمند کار جهادی است و ضروری است که از هم‌اکنون راهبردهای خود را در این کار “ملی” مشخص کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای اداری معاونت دانشجویی این دانشگاه در سخنای ضمن بیان این مطلب، تعدادی از مؤلفه‌هایی که باید در معاونت دانشجویی به دلیل اهمیت و حساسیت آن و حجم بالای فعالیت‌ها وجود داشته باشد برشمرد و تشریح کرد: برای کار نیاز به همدلی داریم.

وی با بیان اینکه یک پیکره واحد هستیم، باهم گام برمی‌داریم و در کنار هم حرکت می‌کنیم، افزود: اگر کاری با موفقیت انجام می‌شود همه ما در آن سهیم و اگر کوتاهی شود همه ما نسبت به آن مسئول هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اخلاق‌مداری، توکل به خداوند و حل مسئله راهگشای بسیاری از مشکلات است.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه با توکل به خداوند متعال و داشتن برنامه و حل مسئله توانست با استفاده بهینه از فضاهای بلااستفاده در استان‌ها، نوسازی امکانات و بهره وری از فضاهای موجود امسال بیش از ۲۵ هزار دانشجو جذب نماید.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بر قانون‌مندی، مسئولیت‌پذیری و امانت داری اشاره کرد و افزود: تقویت این سه ویژگی در کارمندان حائز اهمیت است.

دکتر انصاری راد بر مشورت و خرد جمعی تأکید کرد و افزود: وجود خرد جمعی در هر سازمانی یک محرک استو موفقیت هر سازمانی حاصل تلاش و خرد جمعی کارکنان آن است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مؤلفه بعدی را تکریم ارباب‌رجوع دانست و بیان کرد: پیگیری امور و پاسخ به ارباب‌رجوع در معاونت دانشجویی به دلیل تعامل مستقیم با دانشجو، والدین و خانواده وی و سایر نهادها و سازمان‌ها حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: در معاونت دانشجویی ما با فعالیت‌های کمیتی ازجمله فراهم کردن تعداد تخت و تشک، امکانات خوابگاهی، سلف‌سرویس‌ها و تهیه غذا شروع نموده و در گام بعدی با ارتقا سطح خدمات، کیفی سازی جهت اجرای برنامه‌های علمی و مطالعاتی حرکت کنیم.

دکتر انصاری راد به تهیه و تدوین سند آمایش معاونت دانشجویی در سه اداره کل اشاره و تصریح کرد: این حوزه با دانشجو در تعامل است و جوان هم دارای مطالبات است و این برای ما ارزشمند است اما باید با برنامه پیش رفت‌چرا که در دانشگاه فرهنگیان همه ما ادامه‌دهنده شغل انبیا هستیم و این مسئولیت مهمی است که خداوند به ما توفیق خدمت داده است.
وی به انگیزه و رضایتمندی نیروی انسانی تأکید کرد و افزود: انگیزه یک محرک درونی و افزایش‌دهنده بازده کار است.

در این جلسه همچنین دکتر زیویار مشاور عالی رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت کریم اهل بیت (ع) و امام رئوف (ع) و خدا قوت به همکاران گفت: شنود مؤثر و مهارت گوش دادن در بسیاری از امور بسیار کارساز است و من امروز در جمع همکاران معاونت دانشجویی هستم تا بیشتر شنونده باشم.

دکتر زیویار به پذیرش بیش از 50 هزار دانشجو معلم و مهارت آموز برای سال تحصیلی آتی اشاره کرد و افزود: اگر فعالیت‌ها به‌خوبی برنامه‌ریزی شود و رشد و توسعه را در مسیری صحیح و اصولی هدایت کرد می‌توان قدم‌های مؤثری را در ایجاد بهره‌وری برداشت.

وی تأکید کرد: آنچه ما را به کار وا می‌دارد، ایجاد انگیزه است و کسانی که باانگیزه هستند، به خودشان انرژی می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر زیویار بابیان اینکه ایجاد انگیزه در دل کارمندان وظیفه مدیران ارشد و میانی سازمان است، افزود: نباید درگیر کار روزمره و تکرار شد و  از ایجاد خلاقیت و نوآوری در کارها دور ماند.

مشاور عالی رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص پیشنهاد معاونت دانشجویی درزمینه فضای کالبدی معاونت دانشجویی و در یک طبقه قرار گرفتن ادارات کل معاونت دانشجویی استقبال کرد و افزود: حضور تمامی همکاران و سه ادارات کل در یک طبقه تأثیر به سزایی در افزایش مشارکت و سرعت انجام فعالیت‌ها دارد و در این مورد ضروری است شرایط تغییرات در حوزه معاونت دانشجویی بررسی شود

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار