پرداختن مسئولان خوزستان به مسئله اشتغال

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداختن مسئولان خوزستان به مسئله اشتغال

نماینده، ولی فقیه در خوزستان بر لزوم هم افزایی در حوزه اشتغال‌زایی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به دستگاه‌های فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: سپاه پاسداران و آموزش و پرورش از جمله این دستگاه‌ها هستند که ایجاد صندوق در ۲۸ شهر و در مناطق محروم حاشیه شهر و روستاها شروع خوبی است اما باید تقویت پیدا کند و باید به سپاه در این زمینه کمک کرد.

وی افزود: قول داده شد تا 50 دستگاه خیاطی دیگر برای توسعه اعطاء شود و این کارگاه بازده مشخص دارد که به اندازه نیاز و نه بالاتر از ظرفیت، آمادگی توسعه کارگاه‌های خیاطی را داریم؛ با آموزش و پرورش استان، مدیریت بهداشت و درمان، سازمان صنعت و معدن، شرکت نفت برای تهیه البسه مورد نیاز اعلام آمادگی می‌کنیم.

موسوی‌جزایری عنوان کرد: باتوجه به جمعیت بالا و دوری راه، با مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با همکاری ملاثانی و شیبان یک مرکز احداث شود؛ 7 مرکز در نظر گرفته شود و تقسیم‌بندی امور صورت گیرد.


اولویت‌های شغلی به نیروهای بومی داده شود

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما وظیفه‌ داریم برای خدمت به کشور و انقلاب اولویت را به نیروهای بومی بدهیم و این را وظیفه بدانیم چرا که اولویت‌بخشی فرصت‌های شغلی به نیروهای بومی از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر، آیت‌الله محسن حیدری در سومین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه منطقه آزاد اروند که امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: امروز شاهد شکوفایی صنعت در منطقه آزاد اروند هستیم و در بازدیدی که از شهرک صنعتی خرمشهر داشتم از نشاط و جدیتی که در این شهرک بود لذت بردم و امیدواریم همیشه این‌گونه باشد و بستری برای رونق بیشتر آبادان و خرمشهر ایجاد شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته 10 هزار دفترچه بیمه برای اولین بار در منطقه آزاد اروند صادر شد به این معنی که 10 هزار نفر برای اولین بار وارد بازار کارشده‌اند که خبر بسیار خوبی است. البته یادمان نرود که این اقدامات در سایه حکومت امام زمان(عج) رخ می‌دهد و نباید کاری کنیم که قلب آقا امام زمان(عج) از ما ناراحت شود.

حیدری اظهار کرد: همان‌طوری که نسبت به ایران عزیز تعصب‌داریم باید نسبت به صنعت و اشتغال ایرانی هم متعصب باشیم و این کار نباید منحصر به همین سال باشد و با همین منطق نیز باید از کالای خوزستانی هم حمایت کنیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این کار سبب می‌شود تا صنعتگران خوزستانی نیز دل به کار بدهند و این موضوع افزایش اشتغال و حل بسیاری از مشکلات را سبب می‌شود پس حمایت از کالای خوزستانی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: همه ایرانی‌ها برای ما عزیز هستند اما باید اولویت اشتغال در آبادان و خرمشهر به آبادانی، خرمشهری و بعد از آن به خوزستانی داده شود. در دیگر شهرها 50 درصد نیروها از همان شهر و مابقی از دیگر مناطق است درحالی‌که در برخی از استان‌ها این موضوع برعکس است که این کار خلاف عقل بوده و غلط است و در صورت ادامه این سیاست غلط تعداد بیکاران خوزستان بیشتر خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه باید اولویت بیکاری را به نیروهای بومی بدهیم، اعلام کرد: با توجه به مرزنشین بودن استان ما و اینکه مردم آبادان، خرمشهر و کل خوزستان در جنگ تحمیلی مقابل دشمن سینه سپر کردند باید کاری کنیم که به زندگی‌شان امیدوار باشند.

وی عنوان کرد: ما وظیفه‌داریم برای خدمت به کشور و انقلاب اولویت را به نیروهای بومی بدهیم و این را وظیفه بدانیم چرا که اولویت‌بخشی فرصت‌های شغلی به نیروهای بومی از اوجب واجبات است.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار