پرداختی معلمان حق التدریسی‌ و خرید خدماتی به روز می‌شود

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

پرداختی معلمان حق التدریسی‌ و خرید خدماتی به روز می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از رایزنی با مجلس برای پرداخت به موقع حقوق معلمان حق التدریس آزاد و طرح خرید خدمات آموزشی خبر داد.
علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیگیری وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی و حق التدریس برای به روز شدن حقوق و دریافتی آن‌ها اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت نمایندگان مجلس بند «ک» تبصره ۱۲ را در قانون بودجه ۹۸ مصوب کردیم که به استناد این تبصره هر موردی که ماهیت حقوق داشته باشد باید از طرف سازمان برنامه و خزانه‌داری به طور ماهانه پرداخت شود که این مورد نقطه قوتی برای ماست و امیدواریم دولت هم برای تحقق آن به آموزش و پرورش کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز سال ۹۸ و بازنگری در روش‌های جذب درباره جذب حق التدریس غیر موظف، آزاد و نیرو‌های خرید خدمات آموزشی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که متناسب با اعتبارمان کمترین تاخیر را در دریافتی‌ها داشته باشیم.
جذب نیرو متناسب با اعتبارات است
الهیار ترکمن بیان کرد: با توجه به شرایط موجود بخشی از تامین اعتبار به ما برمی‌گردد که علاوه بر مستندات قانونی باید حجم نیرو‌هایی که جذب می‌کنیم در حد توان مالی باشد تا مشکلی در پرداختی‌ها نداشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد جذب نیروی غیر رسمی برای سال تحصیلی آینده تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بازنشستگان در سال ۹۸ تغییر جزئی داشت همان تعداد نیروی سال گذشته را برای مهر ۹۸ هم به کار می‌گیریم و سعی دارم تغییر چندانی در سقف جذب نیرو نداشته باشیم.

۲ میلیون ساعت حق التدریس برای مهرماه آینده داریم
وی گفت: سال گذشته پنج هزار سرباز معلم جذب شد که امسال این رقم به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، جذب حق التدریس آزاد ۷۳ هزار نفر بود که این تعداد ثابت است البته از میان آنها تعدادی مشمول قانون مجلس می‌شوند و به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و مابقی مانند گذشته فعالیت دارند که در مجموع همان ۲ میلیون ساعت حق التدریس را خواهند داشت.

الهیار ترکمن درباره ساماندهی نقل و انتقالات معلمان برای مهر ۹۸ گفت: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش ابلاغ‌ها باید در تیر ماه به همکاران اعلام شود و اکنون در مراحل پایانی این فرآیند هستیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار