پرداخت بیمه بیکاری براساس سه ماه اخر اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت بیمه بیکاری براساس سه ماه اخر اشتغال

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی مبنای پرداخت بیمه بیکاری به افراد بیکار شده از کار براساس متوسط 3 ماه اشتغال اخر افراد اعلام کرد.
زبه گزراش ایران آنلاین منصور آتشی گفت: یکی از خدماتی که سازمان تأمین اجتماعی در دوران اشتغال و بیمه‌پردازی فرد ارائه می‌دهد، بیمه بیکاری است که طبق ضوابط به بیمه شده پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به شرایط برخوداری بیمه شده از مقرری بیمه بیکاری افزود: فردی که با وجود میل و اراده خود بیکار شده و همچنین آماده به کار است مشمول بیمه بیکاری می‌شود.
آتشی اظهار داشت: بیمه شده در این صورت، ٣٠ روز مهلت دارد به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و درخواست خود را مبنی بر دریافت بیمه بیکاری مطرح کند. در صورتی که امکان اشتغال باشد فرد با توجه به تخصص و تجربه به محیط کاری معرفی می‌شود و در غیر این صورت چنانچه سوی واجد شرایط تشخیص داده شود به سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی می‌شود.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای دریافت بیمه بیکاری حداقل ٦ ماه سابقه اشتغال در کارگاه مشمول قانون کار و پرداخت حق بیمه الزامی است.
وی با بیان اینکه مدت زمان دریافت بیمه بیکاری به مدت زمان پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال و تاهل و تجرد بودن بیمه شده بستگی دارد، افزود: هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه فرد بیشتر باشد، مدت زمان دریافت این مقرری نیز بیشتر می‌شود.
آتشی ادامه داد: مدت زمان دریافت بیمه بیکاری حداقل ٦ ماه و حداکثر ٥٠ ماه است.
وی در خصوص میزان بیمه بیکاری گفت: متوسط ٣ ماه اشتغال آخر افراد، مبنای پرداخت است.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در خصوص حداقل و حداکثر میزان دریافتی بیمه بیکاری اظهار داشت: پرداخت این مقرری کمتر از حداقل دستمزد سال نیست و همچنین از ٨٠ درصد متوسط حقوق فرد بیشتر نیست.
آتشی با بیان اینکه تمامی مشمولان قانون کار واجد شرایط مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند، گفت: مستمری بگیران، بیمه شدگان اختیاری و صاحبان مشاغل آزاد و اتباع بیگانه مشمول بیمه بیکاری نیستند.
وی افزود: مدت زمان دریافت بیمه بیکاری به‌عنوان سوابق بیمه‌ای فرد محسوب می‌شود.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر بالغ بر ٢٢٠ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و ماهانه این سازمان بالغ بر ٢٥٠ میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌کند.
آتشی گفت: بیمه شدگانی که در اثر حوادثی مانند جنگ، زلزله، سیل، آتش‌سوزی بیکار شوند شرط سابقه حداقلی ٦ ماه برای دریافت بیمه بیکاری لحاظ نخواهد شد و می‌توانند بعد از بیکار شدن در چنین حوادثی برای دریافت این مقرری اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار