پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق امید از اواخر۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق امید از اواخر۹۷

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید درباره تسهیلات اشتغالزایی گفت:برای مرحله سوم و چهارم حمایت از طرح های اشتغالزایی سهم صندوق ۱۶هزار میلیاردریال می باشد و اگر این اعتبار تخصیص یابد، تسهیلات از اواخرامسال و سال ۹۸ پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،برنامه ملی اشتغال روستایی از سال گذشته با تلفیق منابع چهار موسسه عامل (بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید) با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از بهمن ماه سال 96 آغاز شد و عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت.

وی درباره سهم این صندوق از اعتبارات جدید اشتغال گفت: برای مرحله سوم و چهارم حمایت از طرح های اشتغالزایی سهم صندوق 16 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی می باشد و انتظار می رود به زودی اختصاص یافته و از اواخر امسال و سال 98 پرداخت شود.

اصحابی افزود: با افتتاح این طرح ها برای53 هزار فرد زمینه اشتغال فراهم می شود. برای اجرای این طرح ها 10 هزار میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در بخش های گردشگری، صنایع معادن ، صنایع دستی و کشاورزی پرداخت شده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه از 30 هزار طرح بررسی شده در این صندوق 20 هزار و 625 طرح منجر به قرارداد شده و بیش از 10 هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است افزود:این طرح ها در بخش های کشاورزی و صنایع پایین دستی ، بخش خدماتی ، صنعت و معدن بویژه معادن کوچک ، فناوری اطلاعات، صنایع دستی ، گردشگری و بوم گردی بوده و با نگاه ‘هر روستا یک محصول’ و ‘روستای بدون بیکار’ و صندوق های خرد و محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان روستایی دنبال شده و به نتیجه رسیده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح توجه به مناطق مرزی و روستاها دارای اهمیت بوده و بیش از 6 هزار و 250 طرح از بین بیش از 20 هزار طرح مصوب مربوط به مناطق مرزی بوده و بیش از 14 هزار طرح نیز به روستاها و مناطق غیر مرزی اختصاص یافته است.

اصحابی گفت: در تقسیم بندی طرح های بررسی شده که توانسته اند مصوب شوند بیش از 10 هزار طرح در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و پایین دستی ، 6200 طرح در بخش صنعت و 3400 طرح هم در بخش خدمات بوده که سر جمع بیش از 20 هزار طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تا آبان ماه گذشته از مجموع منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی ، 50 درصد به چهار موسسه عامل مجری طرح اشتغال روستایی یعنی بانک کشاورزی ، بانک توسعه تعاون ، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک اختصاص یافته بود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: مراحل سوم و چهارم اعطای تسهیلات اشتغالزایی این صندوق آغاز شده و این فرصت مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاهی است تا ایده ها و طرح های کسب و کار خود را برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به صندوق ارائه دهند.

وی درباره سهم این صندوق از اعتبارات جدید اشتغال گفت: برای مرحله سوم و چهارم حمایت از طرح های اشتغالزایی سهم صندوق حدود 16 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی است و انتظار می رود به زودی اختصاص یافته و از اواخر 97 و اوایل98 پرداخت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار