پرداخت تسهیلات به دانشگاهیان متقاضی سفر عتبات/ زوج ها جداگانه وام دریافت می‌کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت تسهیلات به دانشگاهیان متقاضی سفر عتبات/ زوج ها جداگانه وام دریافت می‌کنند

زارع از شرایط واگذاری وام عتبات دانشگاهیان به دانشجویان خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد زارع، معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعطای وام به زائرین دانشگاهی عتبات عالیات گفت: به منظور حمایت مالی از دانشگاهیانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بانک ملت و صندوق رفاه منعقد شده، تسهیلاتی به دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات عالیات اعطا می شود.

زارع گفت: دانشگاهیانی که در قرعه کشی به عنوان زائرین اصلی یا ذخیره انتخاب شوند جهت دریافت وام به بانک ملت یا صندوق رفاه معرفی خواهند شد تا روند دریافت وام آغاز گردد.

وی افزود: میزان وام عتبات دانشگاهیان وزارت علوم برای مجردین 10 میلیون ریال و برای متاهلین 15 میلیون ریال خواهد بود.دانشگاهیان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای سفرهای زمینی 10 میلیون ریال و برای سفرهای هوایی 15 میلیون ریال وام دریافت خواهند کرد.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: وام بانک ملت به صورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد به زائرین اعطا می شود و بازپرداخت آن در اقساط 18 ماهه و بلافاصله بعد از دریافت آغاز می شود. وام صندوق رفاه نیز در اقساط 60 ماهه و بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل خواهد بود.

زارع گفت:کلیه دانشگاهیانی که در قرعه کشی انتخاب شوند می توانند متقاضی دریافت وام باشند حتی در متاهلین اگر یکی از زوجین دانشجو نباشد هم می تواند از این وام استفاده کند و وام به صورت جداگانه به آنها پرداخت خواهد شد.
تسویه وام قبلی شرط اخذ وام جدید عتبات عالیات

وی ادامه داد: زائرینی که در دوره های قبل با کاروان های ستاد به عتبات اعزام شده اند و وام بانک ملت را دریافت کرده اند با تسویه وام قبلی می توانند در صورت تشرف در دوره جدید، از این وام بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در متاهلین به فرزندان زیر 18 سال وام تعلق نمی‌گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار