پرداخت معوقات معلمان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار/ ساماندهی واریز حقوق حق التدریسی‌ها

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

پرداخت معوقات معلمان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار/ ساماندهی واریز حقوق حق التدریسی‌ها

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به میزان معوقات معلمان، از ساماندهی وضعیت حقوق حق التدرسی‌ها خبر داد.
علی الهیاری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت پرداخت مابقی معوقات معلمان اظهار کرد: از بین معوقات فرهنگیان فقط دو بخش آن یعنی حق‌الزحمه امتحانات و ۵۰ درصد از حق التدریس شاغلان باقی مانده است.

وی ادامه داد: حق‌الزحمه امتحانات و حق التدریس شاغلان به ترتیب حدود ۹۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که به دنبال تامین اعتبار برای این مبالغ هستیم.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: فعالیت سازمان برنامه و بودجه به خزانه ارتباط دارد و با توجه به اینکه دولت ۲ هفته پیش ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۹۵ اختصاص داده بود بنابراین باید اعتبار لازم برای پرداخت مابقی معوقات را کسب کند.

الهیاری در مورد پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت هم‌زمان حقوق حق‌التدریسی‌ها با سایر گروه‌ها مانند رسمی و پیمانی انجام شد و از روز گذشته حقوق اردیبهشت این گروه بر اساس شرایط جدید واریز شده و این روند از خرداد ماه به طور کامل عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: به طور کلی معوقات باقی‌مانده معلمان کمتر از ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که به محض تخصیص اعتبار لازم مبالغ به حساب معلمان واریز خواهد شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار