پرداخت وام تعاونی های زنان تا سقف 300 میلیون تومان نیاز به وثیقه ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت وام تعاونی های زنان تا سقف 300 میلیون تومان نیاز به وثیقه ندارد

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور گفت: این صندوق مصوب کرده است که وام های پرداختی به تعاونی های زنان تا سقف 300 میلیون تومان بدون وثیقه و تنها با گرفتن چک و سفته بطور 100 درصد ضمانت شود.

مهدی حسین نژاد عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون هرمزگان در گفت وگو با ایرنا هدف از این طرح را افزایش نقش زنان در اقتصاد کشور و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و دانشگاهی همچنین زنان دانش آموخته بیکار که نرخ بیکاری آنان دو برابر مردان دانشگاهی است عنوان کرد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور ابراز امیدواری کرد که این بخش از جامعه با همیاری، همکاری و هم افزایی بتوانند طرح های جدیدی را تعریف و درنتیجه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشند که در این صورت عدالت مورد نظر نیز پیاده می شود.
وی افزود: امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان سهمیه پرداخت تسهیلات این صندوق به متقاضیان است.
این مقام مسئول ادامه داد: سهم استان هرمزگان از این رقم 150میلیارد تومان است که در زمینه تضمین تسهیلات در بخش های مختلف از جمله دریایی، گردشگری و ساخت شناور سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: تا پایان امسال 320 میلیارد تومان از این اعتبار هدف گذاری شده که تاکنون 65درصد آن محقق گشته و برآورد می شود تا پایان امسال از 350 میلیارد تومان نیز عبور کنیم.
حسین نژاد اظهار امیدواری کرد: برنامه داریم طرح های مربوط به اشتغال روستایی و کارآفرینی فراگیر را تا پایان یافتن سرمایه یک هزار و 500میلیارد تومانی این صندوق تحت پوشش قرار دهیم.
وی از ناحیه های صنعتی روستایی، منطقه های مرزنشین، تولیدات دانش بنیان، دانش آموختگان دانشگاهی و تعاونی های زنان به عنوان اولویت های اصلی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون کشور نام برد.
حسین نژاد اضافه کرد: در راستای اقتصاد دریامحور با حمایت این صندوق در 2 سال گذشته تاکنون 30 فروند شناور صیادی و تجاری در کشور با تسهیلات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور خریداری و به آب انداخته شده که 70 درصد ازپرداخت هزینه (وام بانکی) ساخت شناورها و سود آن را این صندوق تضمین کرده است.
وی ابراز داشت: طبق تفاهم نامه صندوق دریایی کشور با بانک، 30درصد تضمین نیز توسط بانک عامل تعهد شده که تاکنون به آن عمل شده است.
وی افزود: در راستای حمایت از اقتصاد دریا محور شناور تجاری و یا صیادی پس از ساخت و به آب اندازی تا زمان بازپرداخت وام های دریافتی در رهن صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون قرار می گیرد.
حسین نژاد خاطر نشان کرد: تعاونی های صید فانوس ماهیان نیز می توانند با استفاده از حمایت های تضمینی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نسبت به سفارش ساخت و حتی خرید شناورهای مخصوص صید این گونه از ماهیان اقدام کنند.
این مقام مسئول با بیان این که اجرای عدالت نیاز به ابزار دارد اضافه کرد: این صندوق در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر مردمی کردن اقتصاد و وام پذیر کردن آنان، با هدف تامین وثیقه های مورد نیاز مردم تشکیل شده است.
وی از فعالیت های دریامحور در بخش صید و صیادی، دریانوردی ، تجارت و ساخت شناورها و تامین تجهیزات بعنوان مهم ترین مزیت های هرمزگان نام برد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز از کار آفرینان فعال در بخش های ذکر شده حمایت می کند.
صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون هرمزگان امروز سه شنبه طی مراسمی با حضور مدیران تعاونی های فعال، اتاق تعاون و عده ای از مسئولان محلی با 150میلیارد تومان سرمایه اولیه افتتاح و آغاز به کار کرد.
در آمارهای منتشره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد شرکت های تعاونی فعال در کشور 95 هزار شرکت تعاونی با 110 گرایش شغلی ذکر شده که در زمینه کشاورزی، صنعتی، خدماتی، شیلات، انواع طیور و ماکیان، دام، معدن، گردشگری و حمل و نقل فعالیت دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار