آغاز پرداخت وام‌های تحصیلی و ضروری از اول خرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت وام های تحصیلی و ضروری دانشجویان آغاز شد

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از آغاز پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری (سه ماهه بهار) ضروری ویژه دکتری و وام ضروری دانشجویان سایر مقاطع از اول خردادماه خبر داد.
به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام این خبر اظهار داشت: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ 18 میلیون ریال (از طریق صندوق) و 21 میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون است.

وی افزود: همچنین وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ 30 میلیون ریال برای هر دانشجو یک‌بار در طول مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود.

یزدان مهر تصریح کرد: وام ضروری عادی تا سقف 6 میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: با تامین اعتبارات لازم برای پرداخت وام های دانشجویان دکتری و همچنین وام ضروری سایر مقاطع تحصیلی امکان ثبت نام و تقاضای وام مذکور از اول تا بیستم خرداد ماه فراهم شده است.

وی افزود آخرین مهلت ارسال اسامی و لیست وام های فوق روز یکشنبه 20 خرداد خواهد بود و لازم است دانشگاه‌ها نسبت به ثبت نام، تایید و ارسال لیست های وام تسریع کنند.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی و تمهیدات بعمل آمده اعتبار وام ضروری از 44/7میلیارد تومان در سال 96 با 47 درصد رشد به 65/2 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است.

یزدان مهر اضافه کرد: وام تحصیلی نیز از 134 میلیارد تومان عملکرد در سال 96 با 38 درصد رشد به 165 میلیارد تومان در سال97 افزایش یافته است. همچنین وام ویژه دکتری نیز در مجموع از 160 میلیارد تومان در سال 96 به 225 میلیارد تومان در سال 97 با هم افزایی بانک توسعه تعاون افزایش یافته است.

وی با توجه به پیگیری تعدادی از دانشجویان دوره دکتری درباره عدم پرداخت برخی فهرست های وام دانشجویی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان تمام لیست های وام دانشجویی را که به تایید معاون دانشجویی دانشگاه‌ها رسیده و به صندوق ارسال کردند را پرداخت کرده و هیچ فهرست وام دانشجویی در انتظار پرداخت در حوزه امور مالی صندوق نیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد: چنانچه مواردی از سوی دانشجویان قابل طرح است، مراتب از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه مربوطه به صورت مکتوب از صندوق پیگیری شود.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار