پرداخت کمک هزینه مهد کودک به کارمندان زن آموزش و پرورش الزامی شد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

پرداخت کمک هزینه مهد کودک به کارمندان زن آموزش و پرورش الزامی شد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه حکم پرداخت کمک هزینه مهدکودک به کارمندان زن آموزش و پرورش که دارای فرزند خردسال هستند را الزامی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت تعدادی از بانوان شاغل در آموزش و پرورش، هیأت عمومی این دیوان با استناد به اینکه زنان کارمند دولت از جمله آموزش و پرورش که فرزند خردسال دارند و محل خدمت آنها فاقد مهدکودک دولتی باشد به موجب مقررات قانونی از جمله ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط اجرایی بودجه در سال‌های مختلف که از سوی هیأت دولت تصویب می‌شود مستحق دریافت کمک هزینه مهدکودک هستند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و آموزش و پرورش دارای تکلیف قانونی و پیش بینی بودجه جهت پرداخت آن هستند.

عدم تبادل موافقت‌نامه نافی حق قانونی کارمندان مستحق نیست و این امر با توجه به پرداخت این مزایا در سایر دستگاه‌های اجرایی باعث تبعیض ناروا شده و لازم است نسبت به پرداخت کمک هزینه مهدکودک به کارمندان زن آموزش و پرورش اقدام شود.

گفتنی است براساس ماده 89 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری تبعیت از آرای وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای تمامی دستگاه ها لازم است و لزومی به طرح شکایت و تقدیم دادخواست از سوی افراد ذی‌نفع نیست.

دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف به اجرای رأی صادره بوده و در صورت خودداری، مسئولیت قانونی خواهند داشت.

اخبار آموزش و پرورش اخبار