پرداخت ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید اشتغال پایدار روستایی و عشایری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط این بانک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید باقر فتاحی، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون درباره تسهیلات روستایی گفت: حضور مؤثر این بانک در فاز اول و دوم اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به‌عنوان یکی از چهار موسسه مالی عامل، موجب تداوم همکاری بانک با دستگاه‌های مسئول گردیده است. ازاین‌رو با ادغام 7500 میلیارد ریال منابع داخلی بانک با همین میزان منابع صندوق توسعه ملی، ظرفیت مناسبی به میزان 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این بخش ایجاد خواهد شد که با همکاری کارگروه‌های اشتغال در استان‌ها، این تسهیلات در مسیر حفظ، ایجاد و توسعه اشتغال و تولید در مناطق روستایی سراسر کشور بکار گرفته خواهد شد.

فتاحی در ادامه با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در نگاه سیاست‌های راهبردی نظام و برنامه‌های اقتصادی دولت گفت: نقش مهم دانش و نوآوری در پیشرفته نمودن اقتصاد مورد تأکید سیاستگزاران اقتصادی کشور بوده است و در همین راستا نهادسازی و ساختارهای متعددی طی سال‌های اخیر شکل‌گرفته است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون نیز با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد عاملیت با دستگاه‌های مسئول و مجری به‌ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی؛ همکاری‌های مناسبی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار نموده است.

فتاحی گفت: دستگاه‌های دولتی با بهبود فرآیندها و کاهش بوروکراسی می‌توانند حمایت مناسبی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل‌آورند. این ساختار حمایتی ایجادشده هر چه کارآمدتر عمل نماید، فرصت بهتری برای ایفای نقش نخبگان در دانش‌محور نمودن اقتصاد فراهم می‌شود.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: ارائه ایده‌های نوآورانه طی سال‌های اخیر، تعیین‌کننده سهم بسیار بالایی از اقتصاد بوده است و شرکت‌های استارتاپی موفق در کسب‌وکارهای گوناگون، توجه و نگاه فعالیت اقتصادی را به این مقوله جذب نموده است.

فتاحی همچنین با اشاره به برنامه‌های بانک در سال 99 گفت: درصورتی‌که عملیات تجهیز و تخصیص همزمان منابع در کوتاه‌ترین فاصله زمانی صورت پذیرد، هم به چرخش صحیح منابع اقتصادی کمک می‌کند و هم بانک با بهره‌گیری از عواید ناشی از تخصیص و پوشش مناسب هزینه‌های تجهیز، توان بیشتری برای عملیات بانکی خواهد داشت.

احمد محمدی، مدیر امور استان‌ها و شعب بانک توسعه تعاون گفت: این بانک همکاری‌های متعددی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای دولت با دستگاه‌های مسئول داشته است و درصدد بوده‌ایم با شناسایی بهینه ذینفعان و کوتاه نمودن فرآیندها، این طرح‌های توسعه‌ای با بیشترین کارآمدی و اثرگذاری و با نهایت رضایت مشتریان و ذینفعان صورت پذیرد.

محمدی افزود: واحدهای استانی بانک درصدد هستند نقش مشاوره مالی و بانکی را برای مشمولان طرح‌های توسعه‌ای ایفا نمایند و در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان نیز این مهم رعایت گردیده است.

*نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش بازدهی منابع اقتصادی

سعید معادی، مشاور مدیرعامل و سرپرست معاونت بازاریابی و شعب بانک توسعه تعاون افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل قابلیت ایجاد ارزش‌افزوده در اقتصاد ملی و بین‌الملل و توسعه اشتغال نخبگان و جوانان جایگاه ویژه‌ای در راهبردهای اقتصادی نظام داشته است.

معادی افزود: استفاده بهینه از منابع کمیاب اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت منابع و افزایش بازدهی منابع و تقویت بهره‌وری عوامل تولید از طریق دانش‌محور نمودن اقتصاد میسر است که شرکت‌های دانش‌بنیان به‌شرط رعایت اصول حرفه‌ای می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا نمایند.

سرپرست معاونت بازاریابی و شعب بانک توسعه تعاون با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد توسعه‌ای به این شرکت‌ها و پرهیز از نگاه صرفاً بازاری و تجاری به این شرکت‌ها گفت: بانک توسعه تعاون باتجربه و ظرفیت ویژه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای دولت، از بالاترین مزیت برای ارائه خدمات تخصصی به این بخش برخوردار است و در صورت توسعه همکاری دستگاه‌های مسئول با این بانک و ایجاد شرایط لازم عاملیتی و تفاهم‌نامه‌ای، می‌تواند نقش مهم‌تری برای حمایت از این شرکت‌ها فراهم نماید.

*ضرورت به کارگیری سیاست های دولت درچرخه تولید

فرشید طهمورثی، مدیر امور بین‌الملل ضمن بیان رویکردهای توسعه‌ای کشورهای گوناگون گفت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان اقتصاد، می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه بخش‌های تولیدی کشور ایجاد نماید.

وی ضمن پیشنهاد طراحی بسته‌های تخصصی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان راهکار گفت: یکی از محصولات و خدمات بانک در این زمینه ارائه بسته حمایتی برای خریداران محصولات و خدمات این شرکت‌ها می‌باشد که بهره‌گیری از ظرفیت شرکت واسپاری توسعه تعاون نیز می تواند بسیار مؤثر و کارآمد باشد.

طهمورثی با اشاره به سیاست‌های دولت در تقویت واردات مواد اولیه جهت بکارگیری در چرخه تولید داخلی گفت: خدمات تخصصی بانک در زمینه گشایش اعتبار برای واردات فراهم می‌باشد.

وی بابیان راهبردهای ارزی بانک در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی گفت: در سیستم رتبه‌بندی مشتریان ارزی بانک توسعه تعاون، تعاونی‌های تولیدی از رتبه ویژه ای برخوردار هستند و خدمات خاص ارزی به آنها قابل‌ارائه است.

مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه تعاون به کاهش میزان حواله‌های رفع تعهد نشده بانک به زیر 2 درصد اشاره نمود و همچنین از هدف‌گذاری تجهیز 5500 میلیارد ریالی منابع ارزی در سال پیش رو خبر داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار