پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی جدید در روستاها از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی اشتغال‌زا در روستاها ایجاد کرده‌ایم و ۱۰۰۰ صندوق جدید دیگر هم در برنامه داریم که طی امسال و ابتدای سال آینده راه اندازی می‌کنیم و در مجموع هدف‌گذاری ایجاد ۲۸۰۰ صندوق خرد محلی در کشور را محقق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: صندوق‌های خرد محلی، نهادهای تامین مالی محلی به شمار می‌روند که به طور متوسط در هر روستایی حدود ۲۵ تا ۵۰ نفر عضو را شامل می‌شوند و افراد به مدت شش ماه آموزشهای مربوط به تسهیل‌گری و توانمندسازی را فرا می‌گیرند.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، در صورتی که تسهیلات صندوق‌های خرد محلی در جهت برنامه‌های اشتغال‌زایی صندوق به اعضا پرداخت شود پس از شش ماه خط اعتباری جدیدی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

نوراله‌زاده در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با وزارت ارتباطات درباره حمایت صندوق کارآفرینی امید از استارت‌آپ‌ها، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد کردیم حمایت مالی از استارت آپها را در دستور کار داریم و هر طرحی که وزارت ارتباطات تایید و به ما معرفی می‌کند به آن تسهیلات می‌دهیم.

وی همچنین از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: از سال گذشته تا کنون ۲۵ هزار طرح مشاغل خانگی مورد حمایت قرار گرفته و اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. معتقدیم تسهیلات دهی صندوق در حوزه مشاغل خانگی موثرتر بوده است، چون گروه‌های هدفی را حمایت کرده‌ایم که منجر به راه اندازی کسب و کار شده و از این جهت در درآمد و زندگی آنها اثرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا، برابر آمارها در سال گذشته ۹۲ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی ایجاد و برای ۲۷۰ هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی مجوز صادر شده است. سقف تسهیلات فردی برای متقاضیان مشاغل خانگی پیش از این ۲۰ میلیون تومان بود که اخیرا به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار