پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: طرح روستای بدون بیکار تا پایان سال در ۱۰۰ روستای کشور اجرا خواهد شد.
اصغر نوراله‌زاده در گفتگو با ایسنا، از اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کل کشور طی سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات پرداختی، حدود ۲۳ هزار طرح اشتغالزایی خرد و کوچک را شامل می شود.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور پرداخت کرده و در قالب انعقاد تفاهم ‌نامه با سایر موسسات، نهادهای خیریه و دستگاه های دولتی نیز بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در راستای برنامه‌ها و هدفگذاری صورت گرفته درصدد هستیم تا امسال دو هزار میلیارد تومان تسهیلات را با اولویت مناطق محروم و روستایی پرداخت کنیم و از این طریق به سمت تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا عرضه برویم.
نوراله زاده در عین حال از اجرای طرح روستای بدون بیکار در بیش از ۷۰ روستای کشور خبر داد و گفت: تعداد این روستاها تا پایان امسال به بیش از ۱۰۰ روستا می‌رسد.
وی افزود:یکی از برنامه‌های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید، طرح روستای بدون بیکار است که این طرح در قالب اعطای وام‌های اشتغال برای مشاغل خرد و کوچک در روستاها به اجرا در می‌آید.
به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرین امید با اجرای این طرح ضمن کاهش بیکاری و افزایش تولید و بهره‌وری جلوی مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ گرفته می‌شود.
طرح اشتغال روستایی و عشایری به دنبال مجوز برداشت ۱.۵ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب مجلس برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد که مهمترین هدف آن جلوگیری از مهاجرت به کلان‌شهرها،‌کاهش حاشیه‌نشینی و ماندگاری ساکنین روستا است.منابع طرح اشتغال روستایی برای تبدیل طرح‌های تولیدی روستایی از طریق سه بانک کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در اختیار متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی قرار گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار