پرداخت ۳۰ درصد شهریه دانشگاه علمی کاربردی توسط دولت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت ۳۰ درصد شهریه دانشگاه علمی کاربردی توسط دولت

امید گفت: بنا بر طرح تصویبی کمسیون آموزش مجلس، در رشته‌ها و مناطق خاص، ۳۰ درصد شهریه دانشگاه توسط دولت پرداخت می‌شود.
پرداخت 30درصد شهریه دانشگاه علمی کاربردی توسط دولتمحمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از سیاست های دانشگاه در چند سال اخیر طرح آمایش ملی و ماموریت گرایی است به طوری که در این راستا مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با آمایش وجود دارد و قرار بر این است که ماموریت دانشگاه‌ها مشخص شود و هر کسی در حوزه مربوط به خودش کار کند.

وی ادامه داد: در واقع از این طریق می‌خواهیم از ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای استفاده کنیم و مراکز دانشگاه علمی کاربردی را به سمت ماموریت‌هایی که خودشان برای آن آمادگی دارند، هدایت و سوق دهیم.

آموزش های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه در خصوص آموزش های مهارتی در این دانشگاه اضافه کرد: این دانشگاه همواره به نقش آموزش‌های شغل محور در راستای افزایش تولید و اشتغال توجه کرده است و آمادگی خود را برای توسعه آموزشهای مهارتی در استان و تربیت نیروی کار اعلام می‌کند.

امید افزود: رویکرد دانشگاه در سال های اخیر پرداختن به بحث فناوری در کنار آموزش­ های مهارتی علمی­ کاربردی بوده و ارتقای کیفیت و مأموریت­ گرایی و هدایت مردم به سمت آموزش­ های مهارتی از برنامه های اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.

وی اظهار داشت: اشتغال در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور است که برای دولت بسیار پرهزینه بوده است و تلاش می­ کند این مشکل را حل کند، در این میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش های مهارتی قادر به حل مشکل بیکاری در کشور است،‌از این رو با گذشت زمان آموزش های مهارتی و استفاده از ظرفیت های محیط کار در این دانشگاه به شدت در حال اتفاق است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی نیازمند حمایت دولت است و دولت باید برای ایجاد انگیزه در آموزش‌های مهارتی قسمتی از هزینه‌های این آموزش‌ها را در مناطق محروم تأمین کند.

امید اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی به 30 درصد برسد که این الزام قانونی، نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: بدون حمایت دولت، تحقق هدف برنامه در نظام آموزش مهارتی امکان‌پذیر نیست.

وی در خصوص شهریه این دانشگاه گفت: سال گذشته طرحی را به مجلس ارائه دادیم که در کمسیون آموزش مجلس تصویب شد و آن هم این بود که در رشته ها و مناطق خاص و برای شرایط ویژه 30 درصد شهریه را دولت پرداخت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار