پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری از ابتدای سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری از ابتدای سال

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات در سه ماهه اول سال جاری به دانشجویان دوره دکتری خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ ذوالفقار یزدان مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: با تامین اعتبارات لازم برای پرداخت وام‌های دانشجویان دکتری و همچنین وام ضروری سایر مقاطع تحصیلی امکان ثبت نام و تقاضای وام مذکور از اول تا بیستم خرداد ماه فراهم شده بود.

وی افزود: در دور جدید ثبت نام وام‌های دانشجویی در بخش وام تحصیلی ویژه دانشجویان دکتری، ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر متقاضی دریافت وام بودند که ثبت نام آن‌ها صورت گرفت و مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان برای تأمین آن در نظر گرفته شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام تحصیلی ویژه دانشجویان دکتری که بانک‌های عامل پرداخت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که پارسال برای پوشش بهتر این وام تدوین شده است، در دوره جدید ۸ هزار و ۳۱۶ دانشجو متقاضی دریافت این وام از طریق آن بانک هستند که مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تأمین اعتبار در نظر گرفته شده است.

یزدان مهر افزود: برای وام ضروری ویژه دکتری نیز ۲ هزار و ۵۳ دانشجو متقاضی دریافت وام هستند که ۶ میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان برای آن تامین اعتبار شده است.

وی گفت: در بخش وام ضروری سایر مقاطع تحصیلی نیز ۱۴ هزار و ۹۰۵ متقاضی داریم که مبلغ ۹ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان برای پرداخت آن تأمین اعتبار شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: درمجموع امسال ۳۵ هزار و ۴۱۴ دانشجو متقاضی دریافت وام بودند که خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، محدودیتی در پرداخت وام به این دانشجویان نداریم.

یزدان مهر افزود: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ ۱۸ میلیون ریال (از طریق صندوق) و ۲۱ میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون می باشد.

مشاور وزیر علوم گفت: همچنین وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای هر دانشجو یکبار در طول مقطع تحصیلی پرداخت می گردد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: وام ضروری عادی تا سقف ۶ میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، یزدان مهر در ادامه افزود: همانطور که در موقع ثبت نام اعلام کرده بودیم که به محض تایید و ارسال لیست توسط معاونان محترم دانشجویی دانشگاه‌ها، صندوق در حداقل زمان ممکن فرآیند پرداخت را آغاز میکند، خوشبختانه با همکاری خوب برخی دانشگاها در حال حاضر وام تعداد زیادی از دانشجویان به حسابشان واریز شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار