پرداخت 10 میلیاردریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان در شوش

دسته ها: اخبار استان اخبار

پرداخت 10 میلیاردریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان در شوش

فرماندار شهرستان شوش گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کار آفرینی و امید به متقاضیان مشاغل خانگی در راستای اشتغال پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا رضا نجاتی روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان شوش در سالن اجتماعات فرمانداری خواستار تغییر نگاه نسبت به اشتغال شد و گفت:تغییر نگرش جامعه در زمینه اشتغال در خصوص استخدام در ادارات دولتی و شرکت های صنعتی ضروری است.
وی راه اندازی مشاغل خانگی و کارگاه های تولیدی کوچک، متناسب با نیاز بازار و با بهره گیری از تسهیلات دولت را ظرفیت مناسبی دانست و گفت: این امر موجب اشتغال بخش زیادی از افراد جامعه خواهد شد.
نجاتی همچنین با اشاره به روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز بر راه اندازی هرچه سریعتر بازارچه های خود اشتغالی بانوان تاکید کرد و گفت: متولیان امر برپایی این بازارچه ها تمامی شرایط را برای استفاده متقاضیان تسهیل نمایند.
فرماندار شوش بر تسریع در پرداخت مطالبات و حقوق کارگران شرکت های صنعتی شهرستان تاکید کرد وگفت: مجموعه مدیران این شرکت ها تا قبل از اتمام سال جاری نسبت به پرداخت عیدی و پاداش کارگران اقدام کنند.
وی خواستار نظارت جدی صندوق کار آفرینی و امید شهرستان شوش بر وام های پرداختی به متقاضیان شد و گفت: این صندوق با انجام بازرسی نسبت به بررسی ظرفیت های اشتغال ایجاد شده با پرداخت این وام ها اقدام نماید.
نجاتی همچنین از پرداخت پنج میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های شهرستان شوش برای اجرای 126 طرح مشاغل خانگی خبر داد.
سیدناصر حسینی رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شوش نیز ضمن ارائه گزارش یکساله از اقدامات این اداره گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 130 فرصت شغلی در سامانه رصد شهرستان به ثبت رسیده که حاصل همراهی و همکاری تمامی دستگاه های عضو شورای اشتغال شهرستان شوش بوده است.

اخبار استان اخبار