پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک توسعه تعاون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط این بانک در سال جاری خبر داد.

حجت‌الله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک توسعه تعاون گفت: امسال تاکنون 1700 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پرداخت کرده‌ایم که این تسهیلات از مرحله انعقاد قرارداد و تصویب گذشته و به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود:‌ تا پایان سال بانک توسعه تعاون تکلیف دارد مبلغ 2438 میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای ایجاد اشتغال پرداخت کند که عمده این تسهیلات برای مناطق روستایی و شهرهای کوچک پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد اشتغال ایجاد شده توسط تسهیلات بانک توسعه تعاون گفت: از محل تسهیلات پرداختی در سال جاری 35 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی همچنین در مورد تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار گفت: تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار جدا از تسهیلات اشتغالزایی است که به آنها نیز تسهیلاتی در راستای تحقق اجتماعی و اقتصادی بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

مهدیان همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته در وزارت کار با معاون آبفای وزیر نیرو منعقد شد، گفت: بر اساس این تفاهم نامه 1900 میلیارد که متشکل از 950 میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی و 950 میلیارد تومان منابع داخلی بانک توسعه تعاون برای 6 اولویت آب و فاضلاب کشور که توسط بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

وی نرخ این تسهیلات را 10 تا 16 درصد و زمان بازپرداخت را 7 ساله اعلام کرد و گفت:‌ از محل این تسهیلات بیش از 23 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار