پردازنده انویدیا تگرا X1 رکورد بنچ مارک ها را شکست

دسته ها: اخبار

کمپانی انویدیا در نمایشگاه CES2015 که در لاس وگاس برگزار شد نسل جدید پردازنده های خود را رونمایی کرد این پردازنده ها همگی با معماری 64 بیتی آرم هستند و از نوع 8 هسته ای میباشند .

 این پردازنده که از رزلوشن 4K پشتیبانی میکند توانسته در تست هایی که به تازگی منتشر شده است رکورد ها را بشکند! و امتیاز بنچمارک انتوتو 74997 را ثبت کند ،که  این اولین باری است بنچ مارک بالای 70 هزار ثبت میشود ،نکته حالب توجه راجع به بنچ مارک ها این است که تمام دستگاه ها و تلفن های هوشمندی که امسال عرضه شده است توانسته اند رقم بنچمارکی نهایتا حدود 50 هزار را ثبت کنند.

 

پردازنده انویدیا تگرا X1 همانطور که در ابتدای خبر توضیح داده ایم یک پردازنده 64 بیتی بوده که بر اساس معماری خوشه ای ARM طراجی و تولید شده است ،این معماری خوشه ای دارای 8 هسته میباشد که به دو قسمت تقسیم میشود 4 هسته که برای کار های سبک مناسب است و 4 هسته که مناسب پردازش های سنگین میباشد 4 هسته ای که برای کار های سبک در نظر گرفته شده است معماری کورتکس 53 دارد و 4 هسته قوی نیز کورتکس 57، این دو پردازنده در کنار هم تشکیل این نسل قدرت مند پردازنده های انویدیا را میدهند جالب است بدانید پردازنده نسل قبل انویدیا که در تبلت نکسوس 9 نیز استفاده شده است بر اساس معماری Maxwellطراحی شده است که دارای 256 هسته کودا میباشد.

این چیپست توانسته در قسمت تست 3D بنچمارک 21 هزار را در رزلوشن 4K ثبت کند که رقم بسیار خیره کننده و بالایی است و این نشان از قدرت فوق العاده آن میدهد.در مقایسه با رقبا تنها رقیبی که برای آن در حال حاضر با توجه به شایعات در نظر گرفته شده است پردازنده اکزینوس 7420 که قرار است در گلکسی اس 6 استفاده شود است. بر اساس تصاویر منتشر شده این پردازنده توانسته امتیاز 60978 را ثبت کند.

 

منبع:Gsmarena

اخبار