پرستاری به یکی از5 تا 7 رشته پرطرفدار دانشگاه‌ها تبدیل شده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرستاری به یکی از5 تا 7 رشته پرطرفدار دانشگاه‌ها تبدیل شده است

مدیرکل دفتر توانمند سازی، ارتقا و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به تضمین شغلی و بازار کار، رشته پرستاری جزو یکی از 5 تا 7 رشته پر طرفدار دانشگاه های علوم پزشکی تبدیل شده است.
به گزارش روزدوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ علی دادگری افزود: پرستاری جزو رشته‌های رقابتی در انتخاب رشته داوطلبان کنکور و به عنوان یکی از 5 تا 7 رشته اول دانشجویان علوم پزشکی تبدیل شده است.
وی اظهارکرد: تضمین شغل در این حرفه به انگیزه خوبی برای حضور مردان در این حرفه نیز تبدیل شده است و با توجه به کمبود شدید پرستار درکشور می توانیم تضمین کنیم که تا10 سال آینده هر مرد یا زنی که به رشته پرستاری وارد شود، بیکار نخواهد ماند.
وی ادامه داد: البته در گذشته به علت جایگاه کمتر شناخته شده رشته پرستاری، این رشته جزو 30 رشته اول انتخاب داوطلبان کنکور بود اما اکنون جزو 5 تا 7 رشته اول دانشگاه هاست و دلیل آن هم علاوه بر ضمانت شغلی، بالارفتن سطح آگاهی و شناخت جامعه و مردم نسبت به این حرفه است.
دادگری گفت: هم اکنون بیش از 50 استاد تمام رشته پرستاری دردانشگاههای علوم پزشکی کشور داریم و پیش بینی می شود این رقم تا 5 سال آینده به دو برابر افزایش یابد.
وی با اشاره به هزینه های بالایی که برای تربیت یک نیروی پرستار صرف می شود، افزود: درسالهای اخیر، تجهیزات و امکانات و فضای بسیار پیشرفته ای برای تربیت پرستار در دانشگاه‌ها علوم پزشکی بکارگیری که قطعا هزینه بالایی را در بر می گیرد.
وی با اشاره به مهاجرت برخی پرستاران از کشور اظهارکرد: شاید اولین بحثی که در این باره مطرح شود بحث مقایسه درآمدی باشد البته در سالهای بعد از انقلاب و به ویژه طی 10 سال اخیر افزایش قابل توجهی درحقوق پرستاران داشته‌ایم.
مدیرکل دفتر توانمند سازی، ارتقا و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در گذشته یک پرستار باید دو یا سه شیفت کار می‌کرد تا می توانست امور یک خانواده را اداره کند اما امروز واقعاً این طور نیست و پرستاران از درآمدهای نسبتا قابل قبولی همانند سایر کارمندان برخوردارند.
دادگری افزود: حرفه پرستاری در سال‌های اخیر به نسبت گذشته از منزلت، اعتبار و جایگاه بیشتری در بین مردم و در جامعه برخوردار شده است.
وی با اشاره به سختی های شغل پرستاری افزود: وقتی پرستار وارد محیط کار می شود در جایی که باید نسبت پرستار به بیمار یک به 6 باشد اما یک به 15 است، کار کمی سخت می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار