پرسپولیس فاتح شهرآورد هشتادم شد

دسته ها: اخبار

به گزارش ایرنا، این دیدار عصر امروز(جمعه) در هفته سی ام و پایانی چهاردهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران( جام خلیج فارس ) با قضاوت تورج حق وردی در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و در پایان شاگردان برانکو ایوانکوویچ به برتری یک بر صفر رسیدند.

این دیدار با حملات پرسپولیس آغاز شد و سرخپوشان با حرکات بازیکنان سریع خود به دنبال گلزنی بودند، اما مدافعان و هافبک های استقلال با تاخیر انداختن در روند بازی، سعی بر متوقف کردن حملات حریف داشتند و به تدریج خود را به دروازه سرخپوشان نزدیک کردند.

در دقیقه 20 ارسال جاسم کرار با ضربه سر رضا عنایتی همراه شد که سوشا مکانی با واکنش تماشایی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

در دقیقه 28 ارسال هادی نوروزی به علی علیپور رسید که این مهاجم جوان نتوانست به خوبی توپ را کنترل کرده و فرصت ایده آلی را از دست داد.

در دقیقه 32 مهدی طارمی از مدافعان استقلال عبور کرد ولی حنیف عمران زاده مجبور به خطا شد تا نخستین کارت زرد را دریافت کند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل همراه شد.

درآغاز نیمه دوم امیر قلعه نویی در تیم خود تغییر ایجاد کرد و بهنام برزای را به جای رضا عنایتی به زمین فرستاد تا تحرک بیشتری در خط حمله تیمش ایجاد کند.

نخستین فرصت گلزنی در نیمه دوم به مهدی طارمی رسید که شوت این بازیکن از بالای دروازه وحید طالب لو به بیرون رفت.

استقلال در آغاز نیمه دوم با حرکات جاسم کرار، بهنام برزای و سجاد شهباززاده از جناح چپ خطرناک نشان داد.

پرسپولیس نیز برای رسیدن به دروازه استقلال به حرکات انفرادی عالیشاه و طارمی دل بسته بود.

در دقیقه 62 جاسم کرار پاس در عمقی را برای بهنام برزای فرستاد و در حالیکه مهاجم استقلال در شرایط تک به تک با سوشا مکانی قرار داشت، داور اعلام خطا کرد که این تصمیم اعتراض تند امیرقلعه نویی و دیگر نیمکت نشینان آبی پوش را در برداشت.

در دقیقه 65 ارسال هادی نوروزی در محوطه جریمه استقلال به علی علیپور رسید که این مهاجم جوان با ضربه سر دروازه وحید طالب لو را گشود.

در دقیقه 68 مهدی طارمی در محوطه جریمه استقلال متوقف شد که داور مسابقه این حرکت را تمارض دانست و به مهاجم سرخپوشان کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 72 یعقوب کریمی جانشین خسرو حیدری شد تا شاید مانعی برای شکست آبی ها شود.

در دقیقه 78 حرکت شهباززاده و شوت از راه دور او با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

در ادامه محسن بنگر مدافع پرسپولیس به جای علی علیپور به میدان رفت تا خط دفاعی تیمش را مستحکم تر کند.

در دقیقه 85 ارسال جاسم کرار به امید ابراهیمی رسید و او این فرصت گلزنی را از دست داد.

در نهایت تلاش استقلال برای رسیدن به گل تساوی نتیجه ای نداشت تا آبی پوشان همچون دیدار رفت، بازنده شهرآورد پایتخت بوده و این فصل خود را با ناکامی به پایان برسانند.

پرسپولیس با این پیروزی 36 امتیازی شد و به رتبه هشتم صعود کرد و استقلال با 47 امتیاز در رده ششم باقی ماند.

سرخپوشان دیدار رفت شهرآورد را نیز با نتیجه 2 بر یک به نفع خود پایان داده بودند.

استقلال در این دیدار با ترکیب، وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، محمدرضا خرسندنیا(میلاد سلیمان فلاح)، میلاد فخرالدینی ، هرائر مگویان، امید ابراهیمی، جاسم کرار، خسرو حیدری(یعقوب کریمی)، سجاد شهباز زاده و رضا عنایتی(بهنام برزای) بازی کرد.

برای پرسپولیس نیز، سوشا مکانی، حمیدرضا علی عسگر، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، مهدی طارمی(رضا خالقی فر)، هادی نوروزی(میلاد کمندانی)، امید عالیشاه و علی علیپور(محسن بنگر) به میدان رفتند.

اخبار