پس از 10 سال توقف/ کارخانه قند شمال خوزستان آماده راه اندازی شد

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پس از 10 سال توقف/ کارخانه قند شمال خوزستان آماده راه اندازی شد

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش گفت:کارخانه قند شمال خوزستان با پشت سر گذاشتن مراحل پیش راه اندازی در چند هفته گذشته ، برای راه اندازی و تولید شکر آماده شده است.
کارخانه قند شمال خوزستان در شوش بیش از 10 سال است که تعطیل شده است.
با تعطیلی این کارخانه روند کشت و تولید چغندرقند به عنوان یک کشت اقتصادی ، اشتغالزا و استراتژیک در استان خوزستان متوقف شد.
کشت چغندرقند در دولت یازدهم در خوزستان از سر گرفته شد و امسال بیش از 10هزار هکتار چغندرقند در این استان کشت شد اما به دلیل آماده نشدن کارخانه قند شمال خوزستان محصول چغندر قند تولیدی استان خوزستان به کارخانه های تولید شکر در دیگر استانها ارسال شد.
عدنان غزی ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با تلاش و پیگیری استاندار خوزستان و نیز نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی کارخانه قند شمال خوزستان برای وارد مدار شدن آماده شده است.
وی اظهار داشت: تلاش می شود این کارخانه اواخر هفته جاری با حضور مقام های کشوری و استانی رسما وارد مدار تولید شکر شود.
کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از 10 سال است که تعطیل شده است.
تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندرقند در استان برای بیش از یک دهه شد.
پیش بینی شده با راه اندازی مجدد این کارخانه 400 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار شوند و برای بیش از 25 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در استان خوزستان شغل ایجاد شود.
واحد تصفیه شکر کارخانه قند شمال خوزستان قرار بود آذرماه پارسال و بخش تولید شکر آن نیز قبل از خردادماه امسال راه اندازی شود که این پیش بینی محقق نشد.
گام نخست برای راه اندازی این کارخانه با اعطای 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت یازدهم از سال 1394 کلید خورد و مقرر شد با پرداخت تسهیلات بیشتر روند بازسازی و احیای مجدد این کارخانه با شتاب ادامه یافته تا پس از یک دهه تعطیلی ، بار دیگر چرخ تولید این کارخانه چغندرقندی در سال 1396 به حرکت در آید.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار