پنجشنبه بازدید از موزه‌ها رایگان است

دسته ها: اخبار استان اخبار

پنجشنبه بازدید از موزه‌ها رایگان است

مسؤول موزه‌های استان خوزستان گفت: همزمان با روز جهانی موزه‌ها، بازدید از موزه‌ها و سایت موزه‌های استان خوزستان در روز پنجشنبه28 اردیبهشت‌ماه رایگان است.

به گزارش فارس سیدمحمد ابراهیمی اظهار کرد: به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی و به‌منظور بزرگداشت این روز، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سطح استان تدارک دیده شده است.

وی افزود: به‌منظور ترغیب و تشویق عموم مردم و بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌ها، روز 28 اردیبهشت بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن تحت‌پوشش اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برای عموم رایگان است.

ابراهیمی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، بیان کرد: برگزاری تور یک روزه‌ برای بازدید از موزه و مناطق دیدنی شهرهای دزفول و آبادان، اجرای موسیقی سنتی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در موزه مردم شناسی دزفول، نمایش فیلم مستند زیگورات چغازنبیل در موزه هفت تپه و اهدای فیلم به بازدیدکنندگان، برگزاری کلاس آموزش صنایع دستی در موزه مسجدسلیمان، برگزاری نشست و کارگاه آموزشی با موضوع موزه‌ها و حفاظت از آثار تاریخی در موزه آبادان از جمله برنامه‌ها به این مناسبت است.

مسؤول موزه‌های استان خوزستان خاطرنشان کرد: موزه‌های استان خوزستان شامل موزه آبادان، موزه آثار تاریخی چغازنبیل و هفت‌تپه، موزه باستان شناسی ومردم شناسی مسجدسلیمان، موزه شوش و موزه مردم‌شناسی دزفول است که ساعت بازدید آنها از ساعت 9 تا 19 است.

اخبار استان اخبار