پیاده‌سازی سیاست «اشتغال انتخابی» در تخصیص منابع/ مشاغل اولویت دار کدامند؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیاده‌سازی سیاست «اشتغال انتخابی» در تخصیص منابع/ مشاغل اولویت دار کدامند؟

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، از پیاده سازی سیاست «اشتغال انتخابی» در تخصیص منابع مالی برای توسعه سیاست‌های بازار کار خبر داد.

عیسی منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اولویت بندی رشته‌های دارای ظرفیت اشتغال گفت: معمولا طی سنوات گذشته، سیاست‌های اشتغالزایی و تخصیص یارانه اشتغال، بدون توجه به رشته و نوع مشاغل اولویت دار اجرا شده است.

معاون وزیر کار افزود: غالب منابع اشتغالزایی هم، بدون ارائه توجیه فنی و اقتصادی تخصیص پیدا می‌کرد؛ در حالی که ممکن است طرح مذکور توجیه اقتصادی و اشتغالزایی نداشته باشد.

منصوری با تاکید بر تغییر رویکرد جهت دهی تسهیلات اشتغال گفت: امروز سیاست‌های سنتی پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی، دیگر پاسخگو نیست؛ بلکه این سیاست اشتغال انتخابی است که مشخص می‌کند چه منابعی در چه صنایعی باید هزینه شود تا بتواند کالاهای تولیدی را به بازارهای جهانی متصل کرده و کالاهای داخلی را فراتر از مرزها عرضه کند.

وی ادامه داد: اگر تسهیلات و منابع مالی، متناسب با ظرفیت صنایع با تمرکز بر میزان اشتغالزایی تخصیص یابد؛ می‌توان به پاسخگویی سیاست‌های اشتغالزایی امیدوار بود.

معاون توسع کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنابراین تمرکز ویژه در تخصیص منابع بر روی صنایع اشتغالزا خواهد بود؛ به طوریکه با اولویت‌بندی رشته‌های دارای ظرفیت اشتغال با معیارهای مشخص، سیاست اشتغال انتخابی را پیاده سازی می‌کنیم تا منابع در صنایع منتخب و اشتغالزا هزینه شوند.

منصوری با بیان اینکه رَسته‌های دارای ظرفیت اشتغال در قالب برنامه جامع اشتغال فراگیر پیش بینی شده است، گفت: از جمله مشاغل دارای ظرفیت که متناسب با موقعیت جغرافیایی استان‌ها مد نظر است، مشاغلی چون پوشاک، کفش، فناوری اطلاعات و گردشگری است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار