پیامک های تبلیغاتی را اینطور مسدود کنید

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

تقریبا هر هفته برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم به پیامکهای تبلیغاتی اعتراض می کنند و می گوید باعث شده آسایش از آنها گرفته شود. راهکارهای مسدوسازی این پیامکها را باز هم مرور می کنیم.

یکی از مشکلاتی که به صورت تکرار شونده در سرویس مشکلات مردم عنوان می شود، بحث پیامکهای تبلیغاتی تلفن همراه است.

تعداد زیادی از مشترکان تاکنون در این باره شکایت کرده اند و اپراتورهای تلفن همراه نیز راه های متفاوت و متنوعی را برای مسدود سازی پیامکهای تبلیغاتی اعلام کرده اند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم باز هم در این باره نوشته: من دارم از دست این پیامهای تبلیغاتی ورزشی و…. که شبانه روز روی گوشی دریافت میکنم دیوانه میشم چرا مسدود نمیشند چرا کسی پیگیری ورسیدگی نمیکنه چرا ازمردم سوئ استفاده میکنند اقا اگر ما نخوایم پیامی دریافت کنیم باید کیه ببینیم؟

مروری بر راهکارهای ارائه شده از سوی اپراتورهای مختلف نشان می دهد برای مسدودسازی تبلیغات پیامکی تلفن همراه می تواند از روشهای ساده زیر استفاده کرد:

روش اول:
برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:
۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
۳ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰
درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.
در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.

روش دوم:
در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می شود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کنید. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید.
همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامک‌ها را به سامانه 9990 اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را عنوان کنند.

اخبار فناوری اخبار