پیشنهاد اضافه شدن ۴ وام دانشجویی از مهر ۱۴۰۰ ارائه شد/ اعلام میزان مبلغ وام‌ها در مرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره اضافه شدن میزان مبلغ ۴ وام دانشجویی از مهر ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدیداظهار کرد: پیشنهاد اضافه شدن وام‌های دانشجویی در ابتدا باید به هیئت امنا ارائه شود تا بعد از تصمیم گیری آن‌ها بتوانیم اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهیم.

او افزود: سالانه برای سال تحصیلی جدید به دلیل افزایش قیمت‌ها و درک زندگی دانشجویی تصمیم می‌گیریم تا متناسب با منابع مالی، مبالغی را به وام‌های دانشجویی اضافه کنیم و از آن جایی که این افزایش باید منطبق با مصوبه هیئت امنا باشد؛ بنابراین پیشنهاداتی از سوی صندوق رفاه انجام می‌شود و بعد از بررسی‌های هیئت امنا در این زمینه موافقت صورت می‌گیرد یا حتی از این میزان احتمال دارد که کمتر شود.

مطیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات هیئت امنا هنوز تشکیل نشده؛ بنابراین نمی‌توان گفت که به چه میزانی وام‌ها افزایش خواهند داشت، اما پیشنهاد افزایش وام برای ۴ وام تحصیلی مانند: وام تحصیلی، وام ضروری، وام‌شهریه، وام ودیعه مسکن به هیئت امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است.

او گفت: در ۶ مرداد ما جلسه هیئت امنا داریم که در آن میزان مبالغ وام‌ها به تصویب هیئت امنا می‌رسد و سپس اعتبارات و مبالغ این وام‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: برای نیمسال دوم سال تحصیلی یعنی ترمی که گذشت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که به دانشجویان پرداخت شد.

مطیعی بیان کرد: مصوبات هیئت امنا برای افزایش میزان ۴ وام دانشجویی از اول سال تحصیلی جدید یعنی مهر ۱۴۰۰ قابل اجراست و اعتبار نیم سال اول و نیم سال دوم سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در مرداد ماه اعلام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار