پیشنهاد افزایش وام عتبات دانشجویی مطرح شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیشنهاد افزایش وام عتبات دانشجویی مطرح شد

به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در وزارت علوم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: در سال جاری ۴۵ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام شده اند که جهت تسهیل این سفر زیارتی با هماهنگی ستاد با بانک ملت به متقاضیان وام قرض الحسنه یک و یک و نیم میلیونی اعطا شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، خواستار هم‌افزایی مجموعه ستاد و صندوق رفاه شد تا با استفاده از این وام، این سفر برای دانشجویان آسان تر شده و علاقمندان بیشتری از قشر دانشگاهی امکان تشرف به عتبات عالیات را داشته باشند.

در ادامه ذوافقار یزدان مهر با ابراز علاقمندی جهت همکاری در این حرکت عظیم فرهنگی عنوان کرد: گزارش هایی به ما می رسید که تعداد کمی از دانشجویان از وام صندوق رفاه استفاده می کنند، اما بعد از جلسات متعدد و اطلاع رسانی که انجام شد، در سال جاری تعداد قابل توجهی از دانشجویان با مراجعه به صندوق رفاه توانستند این وام را دریافت کنند.

یزدان مهر اضافه کرد: پیشنهاداتی برای افزایش مقدار این وام به هیات امنای صندوق رفاه ارائه خواهیم کرد که نتایج آن به زودی اعلام می شود. درخواست ما حمایت صد در صدی از دانشجویان برای اعزام به عمره و عتبات است.

گفتنی است؛ نحوه اتصال سامانه های ستاد عتبات دانشگاهیان به سامانه های صندوق رفاه، افزایش میزان تسهیلات اعطایی برای دوره بعد، امکان اعطای وام های قرض الحسنه به علاقمندان سایر دانشگاه ها، رایزنی با بانک های عامل مختلف برای اعطای وام، تشکیل کارگروهی ویژه جهت هدفمند کردن و تعمیق افزایش ارتباطات ستاد با صندوق رفاه دانشجویی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار