پیشنهاد بررسی حذف کنکور کارشناسی ارشد از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیشنهاد بررسی حذف کنکور کارشناسی ارشد از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید اختیاراتی به دانشگاه‌ها داده شود تا بتوانند افراد فاضل را انتخاب کنند.

به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه تهران، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ در مراسم معارفه رئیس جدید کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران اظهار کرد: «گسترش دانشگاه‌ها زیاد است و به نظر بنده برخی روی حساب و کتاب هم گسترش پیدا نکرده‌اند، ضمن اینکه روش کنکور هم معضل جدیدی را در کشور ایجاد کرده است لذا باید اختیاراتی به دانشگاه‌ها داده شود تا بتوانند افراد فاضل را انتخاب کنند، به خصوص در مقاطع تحصیلات فوق لیسانس و دکترا که آسیبی که در سایر مقاطع ایجاد شده تا قسمت‌های بالاتر نیاید. زمانی تصویب کردیم کنکور برداشته شود اما سازوکار آن در وزارتخانه‌ها سامان نیافت».

دکتر لاریجانی تصریح کرد: «به نظر بنده دانشگاه‌ها می‌توانند افراد را از نظر علمی انتخاب کنند و این حرف سنجیده‌ای است و سپس تمرکز بیشتری بر کیفیت کار علمی داشته باشند. فکر می‌کنم با سازمان سنجش و وزارت علوم هم اگر کار شود می‌توان به فرمول عاقلانه‌ای که بر اساس شرایطی افراد را انتخاب کنند، دست یافت».

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار