پیشنهاد مجلس درباره افزایش ظرفیت دانشگاهها به ازای اعمال سهمیه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیشنهاد مجلس درباره افزایش ظرفیت دانشگاهها به ازای اعمال سهمیه‌ها

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اعتراض داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ گفت: پیشنهادی درباره افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها به ازای اعمال سهمیه‌ها به وزارت علوم ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال۹۷ به اعمال سهمیه‌ها، گفت: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که ۲۰ خرداد باحضور معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش برگزار شد پیشنهاد افزایش ظرفیت به ازای اعمال سهمیه ایثارگران مطرح شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: با اصلاح ظرفیت در صورتی که به طور مثال ظرفیت ارشد در یک کد رشته ۱۰۰ نفر است به دلیل اعمال سهمیه ۳۰ نفر مازاد بر ظرفیت برای آنان منظور می‌شود و ۱۰۰ نفر داوطلب به صورت عادی باتوجه به مناطق با یکدیگر رقابت می‌کنند تا حق سایر داوطلبان ضایع نشود و عدالت آموزشی برقرار شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شد وزارت علوم بررسی لازم را انجام دهد و نتایج بررسی را به کمیسیون آموزش ارائه دهد؛ در صورتی که وزارت علوم با آن همراه باشد، در صحن علنی به رأی گذاشته می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار