پیش‌بینی ارایه بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌بینی ارایه بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان

مدیر پذیرش و بازاریابی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به اینکه طی سه روز بازدید و نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان، 19 شرکت ارزیابی شدند، گفت: در ارزیابی اولیه با این شرکت‌ها، پیش‌بینی شده بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان استان ارایه شود.

اسماعیل یاری در حاشیه نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان که به میزبانی پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات 22.5 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه، 48 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش، سه مورد تسهیلات لیزینگ و دو مورد ضمانت‌نامه بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان خوزستان ارایه شد.

وی هدف اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بسترسازی به منظور تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و رشد و تداوم کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از یک هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان در کشور از تسهیلات و خدمات این صندوق بهره‌مند شده‌اند که حجم این تسهیلات بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد تومان بوده است.

مدیر پذیرش و بازاریابی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از 20 عنوان تسهیلات و خدمات ارایه می‌کند، ادامه داد: در این زمینه می‌توان به تسهیلات قرض‌الحسنه برای نمونه‌سازی محصولات دانش‌بنیان، تسهیلات سرمایه در گردش، احداث خطوط تولید، تامین دفاتر کاری، تسهیلات لیزینگ، تامین ضمانت‌نامه بانکی و کمک‌های بلاعوض توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

یاری با اشاره به ارتباط موثر پارک‌های علم و فناوری با صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، گفت: پارک علم و فناوری به عنوان یک بازوی اجرایی و محل شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در زیست‌بوم دانش‌بنیانی کشور، برای صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ در حال حاضر برخی از پارک‌ها در کشور به عنوان کارگزار مالی و ارزیاب صندوق یا ناظر صندوق در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در خوزستان، خاطرنشان کرد: در صورتی که صندوق پژوهش و فناوری در خوزستان تشکیل شود، صندوق نوآوری و شکوفایی چهار برابر سرمایه صندوق آورده خواهد آورد و این ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی قوی‌تر خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار