پیش‌بینی 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کشور/ وام اشتغال به افراد خلاق و توانمند داده شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌بینی 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کشور/ وام اشتغال به افراد خلاق و توانمند داده شود

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بیش از 12 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی کرده است، گفت: معتقدم فقط باید به افراد دارای توان کار، خلاقیت و کارایی وام اشتغال داده شود، در غیر این صورت باعث بروز پدیده بیکاران بدهکار می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، حسن لطفی عصر امروز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای رزن با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای تنها مرکزی است که توانسته در ایجاد اشتغال موفق عمل کند، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها شرایط طوری شده که دانشجو بعد از چهار سال بیکار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌هایی موفق هستند که در مدت زمان مشابه بتوانند هزینه‌ها را جبران کنند، یادآور شد: بروکراسی اداری و مسائل پیش پای کارآفرین؛ موانعی است که در راه پیشرفت اقتصادی کشور وجود دارد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه کار، لازمه حیات بشر بوده و نبود آن زندگی را با مخاطره مواجه می‌کند گفت: دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال پایدار اقدام به آموزش‌های لازم در راستای توسعه اشتغال کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار باید موانع اشتغال را برداریم؛ در ادامه سخنانش بهره بانکی بالا، مالیاتی که بر کارگاه‌ها تعیین می‌شود و بیمه‌های تامین اجتماعی را از جمله موانع برشمرد که در کشور با آن مواجه هستیم.

لطفی توجه به آموزش فنی و حرفه‌ای را باعث توسعه اشتغال برشمرد و ادامه داد: دولت 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال پیش‌بینی کرده است؛ تا زمانی که بهره بانکی بالا، مالیات و بیمه تامین اجتماعی بالایی داریم و تا زمانی که بازار فروش نداریم نمی‌توانیم زیرساخت اشتغال را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدم فقط باید به افراد دارای توان کار، خلاقیت و کارایی وام اشتغال داده شود، گفت: در غیر این صورت نه تنها نمی‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم بلکه باعث بروز پدیده بیکاران بدهکار می‌شویم.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در حوزه آموزش اساسی ورود کنیم، گفت: تنها راه آن تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است چرا که توانمندی افراد مشخص می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار