پیش بینی افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

پیش بینی افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا پیش بینی می کنند در پی شوک کاهش قیمت یوان چین در هفته گذشته و افت شاخص های اقتصادی آمریکا روند صعودی قیمت طلا در بازار های جهانی ادامه یافته و در روزها ی آینده شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا در بازار های جهانی باشیم .

پس از 4 هفته متوالی که کارشناسان افت قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند قیمت جهانی طلا با کاهش ارزش یوان در هفته گذشته رو به افزایش گذاشت و قیمت جهانی طلا در پایان هفته به 1119 دلار رسید اما در پایان مبادلات روز جمعه قیمت کمی کاهش یافت و به کمتر از 1114 دلار رسید تا بخشی از افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته از بین برود ، اما پیش بینی ها نشان می دهد که با بازگشایی بازار های جها نی در روز دوشنبه قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه دهد .

تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است . برخی ازکارشناسان بر این باورند که بانک مرکزی چین در شرایط کنونی تصمیمی برای کاهش بیشتر ارزش یوان در برابر دلار نخواهد داشت و همین تصمیم باعث خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نداشته باشد .

برخی از فعالان بازار نیز عنوان می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده می تواند به سطح 1140 دلار در هر اونس افزایش یابد.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی می کند که قیمت جهانی طلا از روزهای آینده با افزایش قیمت مواجه شود .

وی در مورد دلایل افت قیمت جهانی طلا در هفته های گذشته می گوید :اکثر تحلیلگران پیش بینی کرده بودند قیمت طلا به روند نزولی خود ادامه دهد اما از 20 مردادماه با توجه به منفی بودن بعضی از شاخص های اقتصادی آمریکا و در پی شوک کاهش ارزش یوان در برابر دلار در هفته گذشته با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی مواجه شدیم .

کشتی آرای ادامه می دهد که کاهش شدید قیمت یوان با عث شده است که سرمایه گذاران به سمت خرید طلا روی بیاورند و چون شاخص های اقتصادی آمریکا نیز زیاد مثبت نبوده و در پی کاهش ارزش یوان سهام بورس آسیا نیز با کاهش مواجه شده است در نتیجه قیمت طلا به روند صعود ی خود ادامه داده است .

با توجه به بسته بودن بازار های جهانی در روز یکشنبه قیمت اونس جهانی طلا مشخص نیست اما باید دید با بازگشایی بازارها از روز دوشنبه قیمت جهانی طلا چه وضعیتی پیدا خواهد کرد و در پایان هفته در چه نقطه ای خواهد ایستاد .

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار